۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۷۰۰۳۰۳
آیت الله اعرافی:

شخصیت های بزرگ تاریخ اسلام را به دانش آموزان بشناسانیم

شخصیت های بزرگ تاریخ اسلام را به دانش آموزان بشناسانیم
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور تأکید کرد که حوزه‌ علمیه همانند گذشته با همه توان خود در خدمت کنگره حضرت حمزه(ع) است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیرحوزه‌های علمیه در دیدار اعضای شورای سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی حضرت حمزه(ع) گفت: از اهتمام جامعةالمصطفی العالمیه، مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی و شخص حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی که نسبت به احیای نام بزرگان دین و شخصیت‌های اثرگذاری صدر اسلام اهتمام دارند تشکر و قدردانی می‌کنم.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، علمیه، افزود: تمام این کارها و اهتمامی که وجود دارد در راستای تبلیغ و ترویج دین و با انتخابی هدفمند و کاملاً دقیق در حقیقت بازسازی تاریخ را رقم می‌زنید. این کار و تلاش کاملاً دینی و حوزوی است، ما به‌عنوان حوزه در ابعاد مختلف با این برنامه‌ها همراه هستیم.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به اقدامات ارزشمند صورت گرفته تصریح کرد: اتفاق ارزشمندی که با ابتکار جامعةالمصطفی و مجتمع آموزشی عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی در حال انجام است، احیای نام و ایجاد یک جریان علمی پیرامون شخصیت‌های تراز اول صدر اسلام همچون حضرت خدیجه(س)، حضرت ابوطالب(ع) و حضرت حمزه(ع) که کنگره ایشان در ایام پیش رو برگزار می‌شود، هرکدام دارای آثار و برکات علمی و فرهنگی ارزشمندی است که باید نسبت به انعکاس و تبلیغ آن در فراتر از مرزهای کشور و جهان اسلام باشید.

وی افزود: نگاه شما نباید معطوف به برگزاری باشد که البته تاکنون چنین نبوده است، اصل کار شما بعد از برگزاری این کنگره‌ها و نشست‌های علمی ارزشمند است تا همگان را نسبت به شخصیت این حضرات بزرگوار آشنا سازید.

عضو فقهای شورای نگهبان تأکید کرد: با برگزاری چنین برنامه‌های ارزشمند، به تولید علم، دانش و تفکر کمک کرده‌ایم، لذا باید این دانش‌افزایی را از زمان کودکی و دوران دانش‌آموزی شروع کنیم، با آموزش و پرورش تعاملات اثرگذاری داریم و باید این شناخت به سطح دانش‌آموزان کشاند تا نسبت به شخصیت‌های بزرگ تاریخ اسلام آشنایی کامل داشته باشند.

وی، تصریح کرد: اول و آخر کار، آموزش است، حضور ۲۰ میلیون دانش‌آموز بدون احتساب خانواده‌هایشان و فعالیت قریب به دو میلیون معلم سرمایه ارزشمندی است که با همکاری آموزش و پرورش و به تبع آن دانشگاه می‌توانیم حرکت جدیدی را نسبت به معرفی و شناساندن این حضرات در متن جامعه و داشته باشیم.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به عرصه تاریخ‌پژوهی در قم اظهار کرد: امروز به برکت بارگاه حضرت فاطمه معصومه(س) و حوزه علمیه که در آستانه یکصدمین سال احیای آن هستیم، مراکز و مؤسسات حوزوی و دانشگاهی تاریخ‌نگاری در قم وجود دارد که می‌توان در قالب گفت‌وگوهای مشترک، هم‌افزایی و برنامه‌ریزی در راستای یک افق علمی بلند و متقن گام برداشت.

وی تصریح کرد: اگر در سایه این تعامل و تشکیل هیئت‌های اندیشه‌روز در عرصه‌های مختلف تاریخی اقدام به طراحی برنامه‌ای جامع و منظومه‌ای در قالب معرفی ۲۰- ۳۰ شخصیت بزرگ اسلام زعامت کار را داشته باشید و برگزاری برنامه‌های آتی را به مراکز و مجموعه‌های از قبل بررسی شده بسپارید تا در یک حرکت عظیم علمی و دانشی موسوعه شخصیت‌های بزرگ اسلام را تدوین کنید.

مدیرحوزه‌های علمیه با بیان اینکه حوزه‌علمیه همانند گذشته با همه توان خود در خدمت کنگره حضرت حمزه(ع) است، اضافه کرد: همانطور که مستحضرید در برنامه تحولی حوزه، قریب به ۵۰۰ رشته / گرایش جدید طراحی شده است و ما می‌توانیم با ارائه طرح از سوی کمیته علمی کنگره‌های گذشته و پیش رو نسبت به ارائه یک سرفصل علمی آن را وارد گرایش‌های آموزش حوزه کنیم.

ارسال نظرات