۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۷۰۱۰۲۰
حجت الاسلام والمسلمین مجتهدشبستری در گفت‌وگو با رسا:

دادگاه ویژه روحانیت تا کنون تحت تاثیر جریانات سیاسی قرار نگرفته است

دادگاه ویژه روحانیت تا کنون تحت تاثیر جریانات سیاسی قرار نگرفته است
نماینده خبرگان با بیان اینکه دادگاه ویژه روحانیت تحت تاثیر جریانات سیاسی قرار نمی گیرد گفت: این دادگاه با قاطعیت جلوی نفوذ در قشر روحانیت را گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهدشبستری، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین نقش دادگاه ویژه روحانیت در مصون سازی حوزه و مراقبت از نفوذ و انحرافات فکری و اخلاقی پرداخت و گفت: فلسفه تشکیل دادگاه ویژه روحانیت این نیست که به دعاوی برخی روحانیون و معممین به گونه ای جانب دارانه رسیدگی و احیانا حکم به نفع آنها صادر شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: هدف از تشکیل دادگاه ویژه روحانیت این بود که افرادی که در دادگاه های عادی قضاوت می کنند، در مواجهه با شخص خاطی، تحت تاثیر لباس روحانیت قرار می گیرند و نمی توانند به طور شایسته به اتهامات او رسیدگی کنند.

وی با اشاره به فلسفه تشکیل دادگاه ویژه روحانیت از سوی امام راحل، تصریح کرد: امام خمینی(ره) با دستور تشکیل دادگاه ویژه روحانیت در پی این امر بودند که اگر روحانی مرتکب عمل خلاف شأن روحانیت شد، عادلانه به جرائم آن رسیدگی شود تا اینکه برخی نتوانند با لباس روحانیت در میان این قشر نفوذ و از لباس روحانیت سوء استفاده کنند.

نمانیده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دادگاه ویژه روحانیت نشان داده است که تا کنون تحت تاثیر جریانات سیاسی قرار نگرفته، افزود: دادگاه ویژه روحانیت با قاطعیت جلوی نفوذ برخی در قشر روحانیت را گرفته و این دادگاه اجازه سوء استفاده برخی از عناوین روحانیت را نمی دهد و با آنها برخورد جدی می کند.

وی به انتقاد از جریان های به اصطلاح عدالت طلب حوزوی پرداخت و خاطرنشان کرد: اصل عدالت طلبی و مطالبه گری امر مطلوبی است، اما نباید برخی تحت لوای عدالت خواهی حیثیت افراد و شخصیت های کشوری را هتک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهدشبستری با بیان اینکه برخی با عنوان عدالت طلبی کارهای خلاف شرع و شریعت انجام می دهند، گفت: متاسفانه برخی به نام افشاگری آبروی اشخاص را می برند و همچنین مسائلی علیه مصالح نظام اسلامی که سبب تضعیف نظام می شود را بازگو و به حریم شخصی افراد و شخصیت ها ورود پیدا می کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: گاهی برخی با عنوان عدالت طلبی به انتشار مطالبی روی می آورند که خلاف شرع و مصالح نظام اسلامی بوده، در حالی که دین اسلام اجازه ورود به حریم خصوصی اشخاص را نمی دهد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اظهار کرد: اگر فعالیت جریان های به اصطلاح عدالت خواه، خوراک تبلیغاتی برای گروه های معاند و شبکه های بیگانه فراهم کند قطعا این حرکت ها خلاف شرع و مصالح نظام خواهد بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان سخنانش اظهار کرد: تنها سر دادن شعار عدالت خواهی کافی نیست بلکه افراد نباید به بهانه عدالت طلبی از شریعت اسلام خارج شوند.

ارسال نظرات