۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۷۰۳۸۶۱
امام جمعه موقت کاشان:

لازمه ایمان، توکل به خدا است

لازمه ایمان، توکل به خدا است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار یکی از علائم مومن را توکل به خدا دانست و گفت: ایمان به خدا دارای لوازمی است که یکی از لوزام ایمان واقعی توکل به خدا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب جلسه تفسیر قرآن که در مسجد آیت الله رضوی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، در ادامه تفسیر آیه یازدهم سوره مبارکه ابراهیم و با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک شعبان، گفت: ماه شعبان ماه ولادت است و ماه شهادت نیست و ماه محرم ماه شهادت است و ماه ولادت نیست.

وی با اشاره به اینکه در آیه یازدهم سوره مبارکه ابراهیم در ارتباط با رفتار انبیاء با جبهه کفراست و مقابله جبهه کفر با انبیاء است، افزود: کفار منطق نداشتند و با انبیاء الهی برخورد ظالمانه داشتند و انتظارات بی ربط داشتند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: انبیاء الهی به دلیل اینکه به خدا توکل داشتند هیچگاه از کفارترس و واهمه‌ای نداشتند و در مقابل آن‌ها عقب نشینی نمی‌کردند و در برابر آن‌ها کوتاه نمی‌آمدند.

وی ادامه داد: از این آیه می‌توان نتیجه گرفت که لازمه ایمان توکل به خدا است و مومن واقعی همیشه به خدا توکل دارد و معتقد است که عالم آفریننده‌ای دارد که زنده است و زنده خواهد بود و شعور، آگاهی، علم بی پایان، قدرت بی پایان، حکمت بی پایان و رحمت بی پایان دارد و تمامی خزائن عالم هستی در اختیار او است.

امام جمعه موقت کاشان افزود: انسان با ایمان واقعی هیچگاه به غیرخدا تکیه ندارد و توکل او فقط به خدا است و انتطار خداوند از بندگانش این است که به او توکل و تکیه داشته باشند و در برابر دشمن و ظالم سرتعظیم فرود نیارود.

حجت الاسلام اسلامی یکی از علائم مومن را توکل به خدا دانست و گفت: لازمه ایمان توکل به خدا است و ایمان به خدا دارای لوازمی است که یکی از لوازم ایمان واقعی توکل به خدا است.

وی ادامه داد: توکل با تلاش منافات ندارد و معنی توکل تنبلی و سستی و بی حالی نیست و توکل به خدا تنها به میدان جنگ و نبرد با دشمن نیست، توکل به خدا باید درهمه عرصه‌های زندگی وجود داشته باشد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: اگر اهل بیت(ع) موضوع شفاعت را مطرح کردن برای جلوگیری از گناه و جلوگیری از گسترش گناه است و اگر انسان مرتکب خطا شد نا امید نباشد و تصور نکند پل‌های پشت سر او خراب شده بلکه اگر تلاش کند و درحد توان جبران کند و امید به شفاعت اهل بیت(ع) داشته باشد.

حجت الاسلام اسلامی تبار افزود: امام رضا(ع) می‌فرماید، حد و مرز توکل این است که با تکیه برخدا از هیچکس دیگری ترس و هراسی نداشته باشید که مصداق کامل و بارزتوکل به خدا در عصر حاضر امام خمینی(ره) است./۱۳۰۷/پ210/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات