۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۷۰۴۰۴۸
رئیس مؤسسه فتوح اندیشه عنوان کرد؛

تبدیل ایران به قدرتی جهانی در گام دوم/ غفلت حوزه از بیان دین با زبان روز

تبدیل ایران به قدرتی جهانی در گام دوم/ غفلت حوزه از بیان دین با زبان روز
استاد حوزه گفت: در گام دوم از لحاظ سیاسی از قدرت منطقه ای به قدرت جهانی تبدیل خواهیم شد؛ گامی که از دهه قبل به صورت جدیتر با عنوان خیز تمدن اسلامی برداشتیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد رهدار رئیس مؤسسه فتوح اندیشه در پنجمین جلسه نقد و گفت‌وگوی نخبگانی که به میزبانی نهاد نمازجمعه با موضوع نمازجمعه و مطالبه‌گری به صورت مجازی برگزار شد با اشاره به ویژگی بیانیه گام دوم انقلاب ابراز داشت: پیام بیانیه گام دوم این است که ایران نظامی قوی شده است به گونه ای که دشمن دیگر نمی‌تواند به دلخواه خود با کشور ما برخورد کرده و در امور آن دخالت کند.

رئیس مؤسسه فتوح اندیشه در ادامه افزود: اقدام مهمی که در گام اول انقلاب تحقق پیدا کرد این بود که ایران در طول این مدت تبدیل به یک بازیگر منطقه‌ای شد و برای اینکه به این جایگاه برسد تلاش و کوشش کرده و هزینه‌ کرد.

حجت‌الاسلام رهدار گفت: در گام دوم انقلاب از لحاظ سیاسی از قدرت منطقه ای به قدرت جهانی تبدیل خواهیم شد؛ گامی که حداقل از یک دهه قبل به صورت جدی تر با عنوان خیز تمدن اسلامی برداشته ایم.

رئیس مؤسسه فتوح اندیشه در جواب کیستی امامت جمعه و چیستی آن ابراز داشت: به لحاظ مأموریت و رسالت، امام جمعه تداوم دهنده راه امامان معصوم(ع) است و رسالت ائمه معصوم که همان هدایت بشر است در دوران غیبت بر عهده ائمه جمعه است.

حجت‌الاسلام رهدار با اشاره به هماهنگ بودن زبان دین با زبان زمانه اظهار کرد: این نوع هماهنگی نشان از پویایی و به روز بودن دین اسلام دارد و باید متناسب با زمان های مختلف، زبان های مختلف و متناسب با عصر به کار بسته شود.

رئیس مؤسسه فتوح اندیشه با اشاره به فعالیت ها و تلاش‌های زیادی که در حوزه های علمیه انجام می پذیرد تصریح کرد: اتفاقی که در دهه‌های اخیر افتاده این است که حوزه‌های علمیه بیان دین با زبان معاصرت را از دست داده است و آن گونه که باید و شاید برای بیان دین با زبان روز، اقدامات قابل توجهی صورت نگرفته است.

حجت‌الاسلام رهدار در ادامه افزود: امامان جمعه و نهاد ائمه جمعه نیز چون تکه‌ای از حوزه‌های علمیه هستند، زبان معاصرت این نهاد نیز قابل تعریف نیست و آن گونه که باید و شاید نهاد نماز جمعه نتوانسته است نشاط دین ورزی را تأمین کند.

رئیس مؤسسه فتوح اندیشه با اشاره به جذابیت سخنان رهبر معظم انقلاب برای انواع مخاطبان اظهار داشت: رهبرانقلاب کلید واژه هایی را خلق می‌کند که اگر ما بتوانیم تنها آن کلید واژه ها را به صورت صحیح و کافی تبیین کنیم بسیاری از نقشه های دشمنان نقش بر آب می شود.

ارسال نظرات