۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۷۰۵۰۱۲
آیت الله حیدری در گفت‌وگو با رسا:

مواضع آیت الله علوی گرگانی سدی مقابل ترویج افکار سکولاری در حوزه بود

مواضع آیت الله علوی گرگانی سدی مقابل ترویج افکار سکولاری در حوزه بود
آیت الله حیدری با بیان اینکه حضرت آیت الله علوی گرگانی دارای زندگی زاهدانه ای بود گفت: مواضع ایشان سد بزرگی دربرابر ترویج افکار سکولاری در حوزه علمیه بود.

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با تسلیت ارتحال حضرت آیت الله علوی گرگانی گفت: ارتحال ملکوتی عالم بزرگوار و مرجع بصیر مرحوم حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی را به محضر حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه و بیت شریف ایشان تسلیت عرض می کنم.

آیت الله حیدری با اشاره به سیره علمی و اخلاقی مرحوم حضرت آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: این عالم بزرگوار از مراجع بصیر و مجتهدان وارسته و انقلابی بود.

نماینده مجلس خبرگان اظهار کرد: این استاد برجسته درس خارج حوزه های علمیه دارای زندگی زاهدانه و ساده ای بود و همواره ایشان در تحصیل و تدریس زی طلبگی را مراعات می کرد.

وی با بیان اینکه مرحوم حضرت آیت الله علوی گرگانی در تمام اتفاقات و صحنه های انقلاب وفادار به آرمان های نطام اسلامی بود، تصریح کرد: ایشان در زمان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب با مواضع، سخنرانی و مواعظ خود راه و روش درست را به مسؤولان، طلاب و مردم نشان می داد.

آیت الله حیدری با بیان اینکه مرحوم حضرت آیت الله علوی گرگانی احساس مسؤولیت و روحیه وفاداری به امامین انقلاب داشت، گفت: باید مراجع تقلید، علما و فضلای حوزه روحیه ولایت مداری را به نسل جدید طلاب منتقل کنند، زیرا این روحیه بستری بزرگ برای رشد و پیشرفت امت اسلامی است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با هشدار به خطر سکولارسازی حوزه های علمیه، تصریح کرد: اگر روحیه رخوت، بی احساسی و سکولاریزم در حوزه های علمیه حاکم شود خطرات بزرگی دامن گیر نظام اسلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه سیره زندگی حضرت آیت الله علوی گرگانی عملا و نظرا چهره راستین علمای اسلام را نشان می داد، گفت: مواضع این عالم بزرگوار سد بزرگی در برابر ترویج این گونه افکار منحرف در حوزه های علمیه و جامعه بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: امیدوارم روح این عالم بزرگوار با اولیای صالحین و ائمه اطهار(ع) محشور شود.

ارسال نظرات