۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۷۰۶۹۰۵

بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در رسانه‌های خبری عرب زبان منطقه

بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در رسانه‌های خبری عرب زبان منطقه
بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رمضانی با کارگزاران نظام مورد توجه رسانه‌های عرب زبان منطقه قرار گرفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رمضانی با کارگزاران نظام مورد توجه رسانه‌های عرب زبان منطقه قرار گرفت و هر یک به تناسب، موضوعاتی مانند روند مذاکرات هسته‌ای، بدعهدی آمریکا و همچنین نصیحت به مقامات عربستان برای خروج از جنگ یمن را برجسته کردند.

شبکه الجزیره قطر با انعکاس فوری بیانات مقام معظم رهبری، ابراز رضایت معظم‌له از روند برگزاری مذاکرات، بدعهدی آمریکایی‌ها و همچنین موضوع یمن را مورد توجه قرار داد و به نقل از ایشان چنین گزارش کرد: مذاکرات‌ هسته‌ای به گونه خوب پیش می‌رود اما آمریکایی‌ها که در خصوص تعهداتشان در برجام بدقولی کردند به بن بست رسیده‌اند.

الجزیره در ادامه به فرمایشات ایشان در خصوص یمن اشاره کرد و نوشت: رهبر ایران به عربستان سعودی توصیه کرد که راهی برای خروج از جنگ یمن بیابند و به آن پایان دهند.

الجزیره افزود: رهبر عالی ایران تاکید کرد که عربستان می‌داند در جنگی که به راه انداخته پیروز نخواهد شد با این وجود به آن ادامه می‌دهد.

این شبکه در ادامه نوشت: به گفته رهبری عالی جمهوری اسلامی آتش بس در یمن در صورتی می‌تواند ادامه یابد که طرف‌های مربوطه آن را به صورت واقعی اجرا کنند.

المیادین و روسیا الیوم

شبکه المیادین هم ضمن بازتاب مشروح بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش خبرهای فوری به توصیه ایشان به کارگزاران نظام در خصوص معطل نماندن برای نتیجه مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و نوشت: رهبر انقلاب ایران تاکید کرد که آینده کشور نباید به شکست یا موفقیت در مذاکرات هسته‌ای گره زده شود.

شبکه روسیا الیوم هم بخش مربوط به بیانات ایشان در خصوص مذاکرات هسته‌ای را مورد توجه قرار داد و نوشت: رهبر عالی ایران با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای به خوبی پیش می‌رود تاکید کرد که آمریکایی‌ها بدعهدی کردند و اکنون به بن بست رسیده‌اند اما ما به بن بست نرسیده‌ایم.

رهبر ایران همچنین تاکید کرد که هیات مذاکراه کننده رئیس جمهور و شورای عالی امنیت ملی را در جریان آخرین تحولات مربوط به مذاکرا ت قرار می‌دهند و این هیات تا این لحظه در مقابل زیاده خواهی‌های طرف مقابل مقاومت کرده است.

میدل ایست نیوز

میدل ایست نیوز هم توصیه مقام معظم رهبری به مقامات عربستان و موضوع فلسطین را بازتاب داد. این پایگاه خبری نوشت: رهبر جمهوری اسلامی ایران در توصیه‌ای به مقامات عربستان، ضمن انتقاد از ادامه جنگ در یمن توسط عربستان، گفت که راهی پیدا کنید و خود را از این معرکه خارج کنید.

این پایگاه خبری افزود: رهبر ایران در دیدار با مسئولان و مقامات ایران، همچنین با تمجید از بیداری، تحرّک و تلاش جوانان فلسطینی در سرزمین‌های ۱۹۴۸ و در مرکز سرزمین‌های اشغالی گفت که این تحرکات نشان داد فلسطین برخلاف تلاش آمریکا و پیروانش زنده است و هرگز به فراموشی سپرده نخواهد شد و با ادامه تحرکات جاری و به فضل الهی پیروزی نهایی از آنِ مردم فلسطین خواهد بود.

العهد نیوز و المنار

شبکه خبری العهد نیوز لبنان هم با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب، بخشی از آن که به موضوع فلسطین اختصاص داشت را برجسته کرد و به نقل از معظم‌له نوشت: فلسطین زنده است. برخلاف سیاست‌های آمریکایی و سیاست‌های پیروان آمریکا که خواستند مسئله‌ی فلسطین به فراموشی سپرده شود و مسئله را به دست فراموشی بسپرند که مردم اصلاً یادشان برود که یک سرزمینی به نام فلسطین و ملتی به نام ملت فلسطین وجود داشته، برخلاف خواسته‌ی آنها روز به روز مسئله‌ی فلسطین پررنگتر شده است.

شبکه المنار لبنان هم با اشاره به بخش‌های مختلف بیانات مقام معظم رهبری نوشت: ایشان در خصوص جنگ یمن هم خطاب به مقامات سعودی توصیه کردند جنگی که در آن احتمال پیروزی وجود ندارد، چرا ادامه پیدا می‌کند؟ یک راهی پیدا کنید خودتان را خارج کنید./۹۸۸/

ارسال نظرات