۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۷۱۰۷۵۱

برگزاری مراسم بزرگداشت جانباختگان حادثه آبادان در مساجد و مصلاهای کشور

برگزاری مراسم بزرگداشت جانباختگان حادثه آبادان در مساجد و مصلاهای کشور
شورای سیاستگذاری ائمه‌ جمعه در اطلاعیه ای اعلام کرد: بزرگداشت جانباختگان حادثه آبادان در مساجد و مصلی‌های سراسر کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، شورای سیاستگذاری ائمه‌ جمعه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بزرگداشت جانباختگان حادثه آبادان در مساجد و مصلی‌های سراسر کشور برگزار خواهد شد.

متن این اطلاعیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حادثه تلخ و جانکاه جانباختن و مصدومیت گروهی از هموطنان عزیزمان در شهر مقاومت و ایثار، آبادان قهرمان و مظلوم داغی سنگین بر دل همه ایرانیان نهاد.

شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه، این مصیبت بزرگ را به مردم صبور و بزرگوار استان شهیدپرور خوزستان خصوصاً هموطنان نجیب و صبور آبادان و بالاخص به خانواده‌های داغدیده عزیزان جانباخته تسلیت و تعزیت می‌گوید و برای مصدومان عزیز شفای کامل، از درگاه پروردگار متعال مسئلت می‌نماید.

به منظور بزرگداشت یاد و خاطره عزیزان از دست رفته و همدردی با مردم عزیز خوزستان و آبادان، امروز یکشنبه ۱۴۰۱/۳/۸ مراسم یاد بود جانباختگان عزیز این حادثه در مساجد و مصلی‌های سراسر کشور با قرائت قرآن کریم و توسل به حضرات معصومین سلام‌الله علیهم اجمعین بعد از نماز مغرب وعشاء برگزار می‌گردد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
جواد موگویی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷
این یک تجاوز رسانه ای است!!

بی‌بی‌سی فارسی در پنج روز اخیر، ۸۰ پست اینستاگرامی درباره ریزش ساختمان متروپل منتشر کرده است.

در همین پنج روز، در حمله‌ای مسلحانه به مدرسه‌ای در آمریکا ۲۱ دانش‌آموز و معلم کشته شدند اما بی‌بی‌سی فقط ۲ پست خبری و بدون جزییات منتشر کرده! بدون هیچ عکسی از قربانیان و صحنه جنایت.

در همین پنج روز، تصادف ساده یک اتوبوس و مسمویت در خوابگاه دانشجویی در تهران تیتر بی‌بی‌سی با ۱۷میلیون فالوئر شده! ایضا آتش‌سوزی در یک کارگاه در تهران!

آمار فوق، صریحا می‌گوید که ما در نه معرض یک تهاجم رسانه‌ای، بلکه در معرض «تجاوز رسانه‌ای» هستیم!

امشب فینال لیگ قهرمانان اروپا به علت ورود تماشاگران بدون بلیط لیورپول با ۳۵دقیقه‌ای تاخیر آغاز شد. بازی که صدها میلیون نفر در دنیا چشم انتظار آن بودند و از یک سال پیش مکان و زمان ورزشگاه آن مشخص بود، اما سیستم‌ امنیتی و انتظامی فرانسه نتوانست از ورود تماشاگران بدون بلیط جلوگیری کند!

یک آبروریزی در مهمترین بازی سال در قلب اروپا! اما بی‌بی‌سی فقط خبر قهرمانی رئال‌مادرید را رفت! ولی درگیری چند تماشاگر در یک بازی دو تیم شهرستانی ایران، می‌تواند در خبر بی‌بی‌سی به یک جدال قومی جلوه کند.

الغرض!
در دنیا از این دست حوادث روزانه بسیار است. اما بی‌بی‌سی، حتی یک تصادف ساده اتوبوس را به بحرانی اجتماعی و موجی از فروپاشی روحی و روانی در ایران مبدل می‌کند.
این یک بنگاه خبری نیست، یک «متجاوز رسانه‌ای»ست برای بحران‌زایی؛ درست مثل آنچه که در ۲۸مرداد ۳۲ در تهران کرد.
بایستی در حوادث معترض و مطالبه‌گر مجازات مقصران بود، ایضا هم‌درد قربانیان، اما می‌توان همراه «متجاوز رسانه‌ای» نیز نبود.
0
0