۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۷۱۰۸۸۴
دبیر رویداد دین و حکمرانی تشریح کرد؛

جزئیات رویداد رقابت نخبگانی مسئله محور دین و حکمرانی

جزئیات رویداد رقابت نخبگانی مسئله محور دین و حکمرانی
داودی به تشریح جزئیات رویداد رقابت نخبگانی مسئله محور دین و حکمرانی پرداخت و گفت: این رقابت علمی مخصوص طلاب برادر سطوح عالی (اتمام پایه 9) است.

علیرضا داودی، دبیر رویداد دین و حکمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به تبیین دومین رقابت نخبگانی مسئله محور «دین و حکمرانی» پرداخت و اظهار داشت: اندیشکده دین و حکمرانی دین با همکاری پژوهشکده شورای نگهبان و معاونت راهبردی قوه قضائیه، اقدام به برگزاری دومین رقابت نخبگانی حل مسائل حکمرانی با رویکرد دینی کرده است.

وی افزود: رقابت علمی نخبگانی دین و حکمرانی با سه هدف آموزش تخصصی فرآیندهای اقدام جهت حل مسائل حکمرانی، ایجاد جریان نخبگانی حوزوی و تیم‌سازی پایدار در راستای حل مسائل حکمرانی، اتصال نخبگان حوزه و دانشگاه و ایجاد بستر جهت اتصال حلقه‌های تخصصی به نهادهای حاکمیتی در راستای حل مسائل حکمرانی برگزار می شود.

داودی رقابت علمی مسئله محور دین و حکمرانی را در دو میز دانست و تشریح کرد: یکی از میزهای این رویداد، میز قوه قضائیه است که در آن، سه مسئله از مسائل مهمی که در سند تحول قضایی هم اکنون در دستور کار قوه قضاییه و نخبگان کشور قرار دارند، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دبیر رویداد دین و حکمرانی در ادامه، آن سه مسئله را، مسئله ظرفیت‌شناسی فقه در ارتقای اعتبار اسناد رسمی، مسئله طراحی فرآیند جدید در دعاوی اعسار از هزینه دادرسی و مسئله  قضازدایی دعاوی مربوط به انحصار دانست.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان در این میز در قالب یک شبیه سازی دقیق تحت نظارت اساتید شورای نگهبان، فرآیند نظارتی شورای نگهبان نسبت به لوایح و طرح‌های ارائه شده به شورای نگهبان را تجربه خواهند کرد.

دبیر رویداد دین و حکمرانی اظهار داشت: در این رقابت، مراکزی نظیر مرکز مدیریت حوزه علمیه، قوه قضاییه، پژوهشکده شورای نگهبان، کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، بنیاد ملی نخبگان، شبکه کانون‌های تفکر ایران (ایتان) و مرکز نوآوری‌های اجتماعی مبتدا در برگزاری این رقابت علمی با اندیشکده دین و حکمرانی همکاری می‌کنند.

داودی در ادامه گفت و گو به بیان امتیازات این رقابت برای شرکت‌کنندگان پرداخت و ابراز کرد: شرکت کنندگان در این رقابت علمی می توانند از امتیازات مختلفی همچون 600 میلیون ریال جایزه نقدی و اعتبار پژوهشی برای تیم‌های برتر، بهره‌مندی از امتیازات معاونت پژوهش و آموزش حوزه علمیه، دعوت از برگزیدگان و افراد با استعداد رقابت علمی به مصاحبه همکاری پژوهشی با معاونت راهبردی قوه قضاییه، پژوهشکده شورای نگهبان بهره مند شوند.

وی در ادامه افزود: همچنین شرکت کنندگان می توانند از امتیازاتی مثل دریافت امتیاز نخبگانی (تا 30 امتیاز) از بنیاد ملی نخبگان، بهره‌مندی برگزیدگان و افراد با استعداد رقابت علمی از پروژه‌های مسئله محور اندیشکده دین و حکمرانی، امکان حمایت‌های مالی و راهبری مرکز نوآوری‌های اجتماعی مبتدا از تیم‌های حل مسئله، شرکت در کارگاه‌های آموزشی عمومی و تخصصی با ارائه گواهی معتبر از قوه قضاییه و شورای نگهبان و بهره‌مندی از راهنمایی و مدیریت اساتید برجسته حوزوی و دانشگاهی برخوردار شوند.

دبیر رویداد دین و حکمرانی در پایان به به زمان و مکان رویداد اشاره کرد و تشریح کرد: این رقابت علمی مخصوص طلاب برادر سطوح عالی (اتمام پایه 9) است و علاقه‌مندان می‌توانند از تاریخ 5 تا 25 خرداد ماه 1401 به صورت فردی یا گروهی از طریق سایتhttps://dinhokmrani.org/ در رقابت علمی «دین و حکمرانی» ثبت‌نام کنند.

ارسال نظرات