۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۷۱۱۸۷۱
نیم‌نگاهی به عملکرد دفتر تبلیغات(۸)؛

فضای خطابه رها و بدون نظارت است

فضای خطابه رها و بدون نظارت است
حجت الاسلام نصیری با انتقاد از نگاه کلی حوزه به مبحث سرمایه گذاری بر روی اجتهاد و بی توجهی به دیگر عرصه های تأثیر طلبه گفت: هیچ راهی برای به کارگیری همه طلاب نداریم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نصیری فعال رسانه ای حوزوی در نشست صریح و صمیمی با رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ضمن گرامیداشت یاد شهید نواب گفت: نگاهی که ما به طلاب و نهاد‌ها داریم صفر و صدی نیست و شما نه صفر هستید و نه به واسطه انتساب به رهبری صد و همه تلاش داریم به ارتقا بیشتر دفتر تبلیغات کمک کنیم؛ سؤالی که در ذهن طلاب وجود دارد اینکه چرا دفتر تبلیغات باید چند وجهی باشد و خوب است که این را تبیین کنید.

وی با طرح پرسش دانشگاه کدام وجه فعالیت های دفتر تبلیغات را تأمین و پژوهشگاه کجا را تأمین می‌کند، گفت: تبیین برای بسیاری اتفاق نیافتاده است و باید این پرسش پاسخ داده شود؛ در خبر‌ها آمده است که مسأله محوری را دنبال می‌کنید، اما تبیین نشده است که دقیقا چه بوده است و آیا طلاب می‌توانند همکاری و سهمی داشته باشند؛ معلوم نیست خروجی‌های امر کجا است و خوب است که چند نمونه رسانه‌ای شود.

حجت الاسلام نصیری با بیان اینکه خوب است که کار رسانه‌ای بیشتری صورت گیرد، اظهار داشت: در خصوص بیانیه گام دوم اقدامات خوبی انجام گرفت اما دغدغه‌ها به مرور فراموش می‌شود؛ یادم هست سالی که رهبری بحث سبک زندگی را مطرح کردند یکی از طلاب گفت الان «نان» در سبک زندگی است و هر چه می‌توانید مقاله بنویسید؛ آدم خروجی را نمی‌بیند و احساس می‌کند استفاده ابزاری بیشتر صورت می‌گیرد.

گزارش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

حجت الاسلام والمسلمین واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در پاسخ گفت: بعد از گذشت ۶۰ سال از شهادت شهید نواب از ما می‌خواهید برای ایشان کار کنیم؛ سه هزار صفحه مطلب علمی در خصوص بیانیه گام دوم انجام دادیم و همان سالی که رهبری دستور داده که بیانیه را تبیین کنیم، سی نشست علمی و اساتید شخصیت‌های رسانه‌ای را آوردیم، آن وقت شما می‌گویید استفاده ابزاری؟ اگر این کار را نکنیم مؤاخذه می‌شویم، اما کار هم که می‌کنیم شما می‌گویید استفاده ابزاری!

فضای خطابه رها است

حجت الاسلام نصیری در ادامه افزود: خود متن گام دوم باید محقق شود و محقق شدن آن به این است که طلبه جوان یک باری از انقلاب را در مسیر تمدن سازی به دوش بکشد؛ نگرانی علما نسبت به فقر خطیب در کشور جدی است؛ اینکه آمار کمّی مبلغ را اعلام می‌کنید خیلی خوب است، اما باید بر بعد کیفی امر تبلیغ اهمیت دهیم که در بعد تربیت، نظارت و هدایت مبلغین تأثیرگذار باشیم؛ فضای خطابه ما رها است و نظارت مشخص نیست.

سردبیر کانال مناهج گفت: روی مسأله استعداد سنجی طلاب و استعداد‌های طلاب سرمایه گذاری شود، متأسفانه همه بار حوزه بر روی اجتهاد رفته است و خود دفتر هم باید فعالیت داشته باشد؛ دشمن حداقل ۲۰ سال کار پژوهشی کرده است که غیرت دینی ما را زمین بزند و ما لااقل یک کار ۶ ماه پژوهشی انجام دهیم و از ظرفیت جهادی طلاب استفاده کنیم.

گزارش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

وی در پایان گفت: گاهی آمار‌ها و کار‌ها ارائه می‌شود، اما خروجی دیده نمی‌شود؛ دشمن در خصوص زدودن انقلاب از حوزه کار می‌کند، اما نمی‌دانم دفتر تبلیغات در خصوص این امر حساس در حال چه کاری است؟ ظرفیت فراوانی در بدنه حوزه داریم که مغفول است و هیچکس هم نمی‌آید شناسایی کند؛ کار انقلاب با بسیج پیش رفت و طلاب هم قابل استفاده هستند. طلبه‌ای که از دنیا زده و در قم مستقر شده است هیچ راهی برای به کار گیری آن نداریم.

ارسال نظرات