۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۷۱۲۶۵۸

برگزاری نشست «آینده روابط افغانستان با کشورهای همسایه» در کابل

برگزاری نشست «آینده روابط افغانستان با کشورهای همسایه»  در کابل
نشست «آینده روابط افغانستان با کشورهای همسایه» امروز شنبه در کابل با حضور مقامات عالی حکومت طالبان و جمعی از سفرای همسایگان این کشور، برگزار شد و در این نشست، مقامات طالبان ضمن اعلام حمایت از تجار و سرمایه گذاران داخلی و خارجی، خواستار روابط سیاسی مثبت و پویا با همسایگان و جهان شدند.

به گزارش  خبرگزاری رسا به نقل از روز یکشنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری طلوع نیوز افغانستان که هم اکنون بطور زنده این نشست را پوشش می دهد، در این نشست مهم ترین مسائل و چالش های پیش روی افغانستان از جمله مسائل اقتصادی و معیشتی و مسائل امنیتی مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت.

در نشست ، بر جذب سرمایه گذاران خارجی از سوی حکومت طالبان تاکید شد.

ملا عبدالغنی برادر، معاون اول رئیس کابینه طالبان در این نشست تاکید کرد که این حکومت دروازه ها را به روی تاجران باز نگهداشته است و از آنان حمایت می کند.

نشست «آینده روابط افغانستان با کشورهای همسایه» در کابل برگزار شد

عباس استانکزی، معاون سیاسی وزارت خارجه حکومت طالبان در نشست "آینده روابط افغانستان با کشورهای همسایه" از کشورهای همسایه خواست که برای یک افغانستان آباد همکاری کنند.

استانکزی تاکید کرد که طالبان خواستار روابط سیاسی مثبت و پویا با همسایگان و کشورهای جهان است و هیچ تهدیدی از جانب افغانستان دیگران را تهدید نمی کند.

e wants positive and active political relations with its neighbors and the world, and there is no threat from Afghanistan.

بلال کریمی، معاون سخنگوی حکومت طالبان نیز در این نشست گفت که طالبان برای تجارت و پیشرفت کشور، حمایت تجار و صنعتکاران را دارد و تمام امکانات موجود خود را برای امنیت تجار به کار می‌برد.

شهاب الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و نفت حکومت طالبان هم گفت که با روی کار آمدن حکومت فعلی، حاکمیت ملی، امنیت سرتاسری و وحدت ملی در کشور اعاده شده است.

ارسال نظرات