۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۷۱۳۶۵۷
خانم اردشیری خبر داد؛

برگزاری همایش ملی علامه ذوالفنون از سوی حوزه علمیه خواهران مازندران

برگزاری همایش ملی علامه ذوالفنون از سوی حوزه علمیه خواهران مازندران
مازندران - معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران مازندران برگزاری همایش ملی «علامه ذوالفنون» از سوی این مرکز علمی خبر داد.

خانم فاطمه اردشیری، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با اشاره به برگزاری نخستین جلسه کمیته علمی همایش ملی علامه ذوالفنون در استان گفت: این نشست به منظور بررسی و ایجاد هماهنگی های لازم و پیشبرد اهداف همایش با حضور اعضای این کمیته در محل بنیاد نخبگان استان مازندران برگزار شد.

وی با بیان این که علامه حسن زاده آملی به حتم یکی از ثروت های اجتماعی کشور محسوب می شوند، افزود: بعد علمی و عرفانی این شخصیت برجسته که خدمات زیادی به جامعه بشری و زیست علمی داشتند و همچنین اندیشه ایشان در حکومت اسلامی بسیار مورد توجه است.

اردشیری، علامه، قرآن، حدیث و فقه، علامه، فلسفه و کلام اسلامی، علامه، عرفان و اخلاق، علامه، نجوم، ریاضیات و طب، علامه و ادبیات، علامه و زیست اجتماعی در حوزه های سبک زندگی، سیاست، جوانان، مقام زن و تاریخ شفاهی و خاطرات را از جمله مهم ترین محورهای این همایش علمی اعلام کرد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران مازندران ادامه داد: این همایش ملی در سه بخش، نگاه به مکتب تفکیک و نقش علامه حسن زاده، نگاه به مبانی عرفانی و فلسفی حضرت علامه، نگاه به اندیشه اجتماعی علامه در قم، آمل و بابل به فراخور شخصیت والای ایشان برگزار خواهد شد.

خانم اردشیری، علامه حسن زاده آملی را شخصیت های کم نظیر حوزه معرفی کرد و بر ضرورت شناساندن بیشتر آراء و اندیشه های این عالم بی بدیل در میان طلاب و حوزویان تأکید کرد.

وی با تأکید بر این که باید آثار و تألیفات علامه حسن زاده آملی بیش از پیش در فضای حوزه مورد بهره گیری علمی قرار گیرد، تصریح کرد: چنین شخصیت های کم نظیری می تواند الگوی ارزشمند برای طلاب حوزه های علمیه باشد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران مازندران، یکی از وظایف حوزه های علمیه را معرفی الگوهایی این چنینی به طلاب جوان است، خاطرنشان کرد: به طور حتم آشنایی طلاب با آراء و اندیشه های بزرگان حوزه و همچنین بهره گیری از مبانی علمی و فکری عالمان دینی موجب رشد و تقویت بعد علمی و اخلاقی آنها خواهد شد.

خانم اردشیری در بخش دیگری از سخنان خود از امضاء تفاهم‌ نامه‌ همکاری حوزه علمیه خواهران مازندران با بنیان نخبگان استان خبر داد و گفت: این تفاهم نامه به پاس قدردانی و تجلیل از مجاهدت های علمی استاد فرزانه علامه ذوالفنون حسن زاده آملی (ره) و به منظور تبیین جایگاه و نقش راهبردی کشور در امور نخبگان جهت استفاده بهینه از ظرفیت های موجود، منعقد شد.

وی، همکاری مشارکت و هم‌افزایی در تعامل میان این دو نهاد در جهت شناسایی و بهره ‌مندی از سرمایه انسانی مستعد و نخبه حوزوی، بهره‌ برداری هرچه بیشتر از توان ‌مندی‌های تخصصی و امکانات و ظرفیت‌های طرفین، ایجاد زمینه‌های مناسب به‌ منظور رونق ‌بخشی به فضای فرهنگ اسلامی، ارتقای فرهنگی علمی و پژوهشی سرآمدان نخبگان و استعدادهای برتر دانشگاهی و حوزوی در ابعاد منطقه‌ ای ملی و بین‌ المللی در بخش‌های مختلف را از جمله محورهای همکاری این دو نهاد علمی عنوان کرد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات