۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۷۱۵۷۱۷

نشست مبلغان بین‌الملل جامعةالزهرا برگزار شد

نشست مبلغان بین‌الملل جامعةالزهرا برگزار شد
نشست مبلغان بین الملل جامعةالزهرا(س) با بررسی موضوعات و مسائل منطقه ای مرتبط با تبلیغ در عرصه بین الملل برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جهانی فرد در نشست مبلغان بین الملل جامعةالزهرا علیهاالسلام به تبیین موضوع تحقق اسلام ناب در عرصه بین الملل پرداخت.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: به لحاظ شرایط زمانی در گام دوم انقلاب هستیم که گام هم افزایی نیروهای انقلابی در تمام سطوح و هجوم به سمت تمدن پوشالی غرب به معنای استکبار است.

حجت‌الاسلام جهانی فرد افزود: این شیوه هجومی باید دانشی و بر اساس تولید علم باشد که کار سختی است و نتیجه آن توجه مستضعفان جهان به حجج الهی و اقبال به ایشان است.

وی با بیان اینکه باید فرصت کنونی را در راستای ترویج مکتب اهل بیت علیهم السلام غنیمت شمرد، گفت: آیه ۳۹ سوره احزاب به فرموده رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، منشور تبلیغی طلاب و روحانیون است و باید این آیه و نکات مربوط به آن را همواره در راه تبلیغ دین مد نظر قرار داد.

این مبلغ عرصه بین الملل، نترس بودن در عرصه تبلیغ دین و خودجوش بودن در فعالیت‌های فکری و میدانی تبلیغ را از نکات این آیه عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه دانش تولید شده در غرب به لحاظ معنوی انسان را به بن بست می‌رساند، این فرصت استثنایی بزرگی برای ترویج فرهنگ و مکتب اهل بیت علیهم السلام است.

وی با اشاره به اینکه در راه تبلیغ دین در عرصه بین الملل باید عینک ما برای همه تحلیل‌ها، آیات و روایات باشد، عنوان کرد: در این مسیر می‌توان از شرایط فرهنگی و اجتماعی غربی‌ها هم استفاده کرد و با امیدبخشی به آنها بر اساس آیات و روایات به داد مستضعفان جهان رسید.

این استاد حوزه و دانشگاه، برگزاری دوره‌هایی برای جلوگیری از خودکشی، ترس، تنهایی برای مردم در کشورهای غربی را دریچه ای برای ورود به عرصه تبلیغ دین عنوان کرد و گفت: گرفتاری مردم غرب در این زمینه بسیار زیاد است و تنها راه نجات از این وضعیت، آموزه‌های مکتب اهل بیت علیهم السلام است.

گفتنی است، در ادامه این جلسه طلاب فعال در عرصه تبلیغ بین‌الملل مسائل و مشکلات خود را مطرح و از تجارب هم در عرصه‌های مختلف تبلیغی بهره بردند.

ارسال نظرات