۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۷۱۷۴۳۵
نماینده ولی فقیه در کاشان:

کودتای ۲۸ مرداد نتیجه جدایی روشنفکران از روحانیت و اعتماد به آمریکا است

کودتای ۲۸ مرداد نتیجه جدایی روشنفکران از روحانیت و اعتماد به آمریکا است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه از حوادث تاریخی باید عبرت گرفت، گفت: کودتای ۲۸ مرداد نتیجه جدایی روشنفکران از روحانیت و اعتماد به آمریکا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان که درمصلی بقیه الله الاعظم کاشان برگزار شد، با اشاره به کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ گفت: از حوادث تاریخی باید عبرت گرفت.

وی افزود: روشنفکران با جدایی از روحانیت در کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ روحانیت را شکستند و سیلی آن را دریافت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کودتای ۲۸ مرداد را نتیجه و دستاورد اعتماد به آمریکا دانست و اشتباه تاریخی مصدق را اعتماد و تکیه به آمریکا اعلام کرد و ابراز داشت: مصدق در ماجرای ملی شدن نفت به جای کمک از ملت و قدرت عظیم معنوی آیت الله کاشانی به آمریکا پناه برد و شکست خورد.

وی منزوی کردن نیرو‌های انقلاب را یکی دیگر از عبرت‌های تاریخ و کودتای ۲۸ مرداد دانست و افزود: ناجوانمردی و عناد نسبت به جمعیت فدائیان اسلام و شهید نواب صفوی از اشتباهات ملی گرا‌ها در ماجرای کودتای ۲۸ مرداد بود.

به گفته وی انقلابیون و جناح‌های سیاسی و مذهبی معلول را دیدند و ریشه فساد را که شخص محمدرضا شاه بود را نزدند و برای تشکیل حکومت اسلامی تلاش نکردند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به ۲۹ مرداد روز جهانی دنیای مجازی، تمایل انسان به ارتباط با دنیا را انکار ناپذیر دانست و گفت: امروز ارتباط و انتقال سریع و به لحظه اطلاعات در سراسر جهان از دستاورد‌های فضای مجازی است.

وی با اشاره به اینکه شیطان از ابزار شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی برای نابودی ایمان نسل نوجوان و جوان انقلابی ایران استفاده می‌کند، گفت: با راه اندازی سامانه فدک در کاشان، ضمن بهرمندی از خدمات متنوع ارشادی، تبلیغی و معارف، بخشی نیز برای ارسال گزارش‌های مردمی از منکرات و رسیدگی آن در حوزه مرتبط در نظر گرفته شده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین شناسنامه دار شدن فعالان فضای مجازی و پیگیری تخلفات در فضای مجازی کاشان را از دیگر کاربرد‌های سامانه فدک دانست و بر راه اندازی اینترنت ملی و شبکه‌های اجتماعی ایرانی و نظارت جدی بر شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی تأکید کرد.

به گفته وی هدف از راه اندازی اینترنت ملی و شبکه‌های اجتماعی ایرانی تعطیل شدن کسب و کار‌های مجازی نیست، بلکه هدف و اولویت نخست تقویت ایمان خانواده‌ها و نسل نوجوان و جوان کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه به روز جهانی مسجد و هفته بزرگداشت مسجد در سالروز به آتش کشیدن مسجد الاقصی اشاره کرد و گفت: مساجد در نشر معارف، حل معضلات، مشکلات، آسیب‌های اجتماعی و نظامی می‌توانند نقش آفرینی کنند.

وی همچنین با تسلیت شهادت امام سجاد(ع) گفت: امام سجاد(ع) اسلام را با صحیفه سجادیه و خرید برده و تعلیم اسلام ناب به آنها، اسلام را بار دیگر بازسازی کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید، امام سجاد (ع) یکصد هزار برده را خرید و تعلیم داد و یکصد هزار مبلغ اسلام را آزاد کرد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات