۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۷۱۸۱۴۷

علت وجود تفاوت در مبالغ دریافتی معلمان در رتبه‌بندی

علت وجود تفاوت در مبالغ دریافتی معلمان در رتبه‌بندی
رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره علت وجود تفاوت در مبالغ دریافتی معلمان در رتبه‌بندی توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، در هفته گذشته سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در گفت‌وگو با تسنیم از واریز مبلغ حدود 11 میلیون تومان علی‌الحساب برای معلمان بر اساس اجرای قانون رتبه‌بندی خبر داده بود.

پس از واریز این مبالغ، مشخص شد ارقام متفاوتی برای معلمان واریز شده است که در واکنش به این موضوع علیرضا منادی‌سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش خواستار توضیح علت این تفاوت ارقام شده بود.

سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در گفت‌وگو با تسنیم در توضیح این موضوع اظهار داشت: مبلغ یک میلیون تومان که اعلام کردیم به‌طور متوسط در نظر گرفته شده بود؛ طبق احکامی که معلمان رتبه‌بندی می‌شوند، ممکن است تغییراتی در مبالغ دریافتی‌شان اعمال شود و این مابه‌التفاوت نیز تقریباً به همین نسبت پرداخت شد.

به گزارش تسنیم، محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش مجلس درباره این قانون به تسنیم گفته بود: طبق این قانون مجموع امتیازات دیده‌شده برای کسب رتبه مختلف یک‌هزار امتیاز است و دو مرحله «تطبیق» و «ارتقا» در قانون دیده شد و بر اساس امتیازات اخذشده تمامی معلمان طبق 4 شاخصه شایستگی‌های عمومی، شایستگی‌های تخصصی، شایستگی‌های حرفه‌ای و تجربه رتبه‌بندی می‌شوند  و پس از 5 سال نیز ارتقا می‌گیرند.

بر اساس این قانون  به شاخص‌های تعیین‌شده یعنی شایستگی عمومی 300 امتیاز، شایستگی تخصصی 260، شایستگی حرفه‌‌ای  240 امتیاز و تجربه تا 200 امتیاز تعلق می‌یابد و معلمان حائز رتبه تا 500 امتیاز، آموزشیار معلم، و مربی‌معلم 500 امتیاز، استادیارمعلم 650 امتیاز، دانشیارمعلم 750 امتیاز، استادمعلم 900 امتیاز اخذ خواهند کرد.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش پیشتر گفته بود که رتبه‌بندی معلمان از اول شهریور 1400 در فیش حقوقی فرهنگیان اعمال خواهد شد.

انتهای پیام/+

ارسال نظرات