۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۷۱۹۲۴۲

وفور نعمت در مسیر پیاده روی اربعین

وفور نعمت در مسیر پیاده روی اربعین
بر خلاف تصور و شایعات موجود که حتی رسانه‌های رسمی را هم به خود مشغول کرده است، در مسیر پیاده‌روی اربعین از نجف تا کربلا هیچ کمبودی از حیث مواد غذایی و آشامیدنی و جای خواب وجود ندارد. تصاویر خبرنگار فارس را ببینید.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس، اعزامی به مسیر پیاده‌روی اربعین، این روزها نجف اشرف، مسیر ۸۰ کیلومتری نجف تا کربلا و خود شهر کربلا میزبان میلیون‌ها زائر عاشق است که گام در مسیر گذاشته تا اربعین سرور و سالار شهیدان را در سرزمین کربلا به سوگ بنشینند.

با توجه به غیبت زوار ایرانی در زیارت اربعین طی دو سال گذشته، امسال شاهد استقبال بالای هموطنان هستیم و جای جای شهرهای نجف و کربلا و همچنین مسیر پیاده‌روی اربعین زائران ایرانی مشاهده می‌شوند.


پذیرایی با کباب ترکی از زائران اربعین

طی روزهای گذشته حضور میلیونی زائران نگرانی‌ها را مبنی بر کمبود غذا، آب و امکانات دیگر نظیر اسکان افزایش داده بود، اما کَرَم میزبانان این ضیافت، بیش از این است و با تمام توان از زائران پذیرایی می‌کنند.

اما شایعات روزهای اخیر مبنی بر کمبود آب و غذا در عراق تا جایی پیش رفت که برخی رسانه‌های رسمی هم به آن پرداختند؛ در حالی که شرایط زائران کاملا عادی است و هر گوشه و کنار را که نگاه می‌کنی، موکب‌ها فعال هستند و از زائران پذیرایی می‌کنند.


پذیرایی از زائران اربعین با پیتزا

البته هفته گذشته با توجه به اینکه هنوز بسیاری از موکب‌ها راه اندازی نشده بود، زائران در شهر نجف با کمبودهایی مواجه شدند که البته این کمبودها هم در حدی نبود که بحران‌ساز شود؛ فقط زائران را قدری به زحمت انداخته بود که این کمبودها هم اکنون برطرف شده است.

در طول مسیر ۸۰ کیلومتری اما شرایط کاملا مطلوب بوده و هست و موکب‌های مسیر آب آشامیدنی، غذا، شربت و دیگر خوراکی‌ها را به وفور در اختیار زائران قرار داده و حتی فراتر از این با نصب کولر و سیستم‌های سرمایشی در موکب‌ها و همچنین با آب‌پاش‌های دستی و خودکار قدری از رنج گرما را برای زائران می‌کاهند. حتی آب آشامیدنی بسته‌بندی هم به اندازه کافی وجود دارد.


وفور آب آشامیدنی در مسیر پیاده روی اربعین

شاید بتوان شهر کربلا را اوج میهمان‌نوازی عراقی‌ها دانست. در این راستا بسیاری از کوچه‌ها و خیابان‌های کربلا موکب‌ها فعال هستند و ضمن پذیرایی از زائران شرایط اسکان را هم برای آنها فراهم کرده‌اند.

گفت‌وگو با زائران هم مُهر تاییدی بر این امر است و همه قدردان زحمات میزبانان هستند. اگر هم گلایه ای هست مربوط به مرزها و کمبود امکانات و کندی فرایند خروج از کشور است.


پذیرایی با فلافل از زائران اربعین

به هرحال برخلاف شایعات و همانطور هم که در تصاویر خبرنگار فارس می‌بینید در کربلا، نجف و مسیر پیاده‌روی هیچ کمبودی مشاهده نمی‌شود و زائری گرسنه و تشنه سر بر بالین نمی‌گذارد.


آب پاشی به زائران اربعین برای جلوگیری از گرمازدگی

پایان پیام/

ارسال نظرات