۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۷۲۰۵۳۱
امام جمعه موقت کاشان مطرح کرد؛

ویژگی های بهشت و جهنم از دیدگاه آیات قرآن کریم

ویژگی های بهشت و جهنم از دیدگاه آیات قرآن کریم
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار با تفسیر آیه ۲۳ سوره مبارکه ابراهیم به توصیف ویژگی‌های بهشت و جهنم پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار شنبه شب در تفسیر آیه ۲۳ سوره مبارکه ابراهیم که درمسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: خداوند در این آیه وضعیت اهل بهشت و اهل جهنم را مقایسه کرده است.

وی افزود: همانگونه که بهشت خانه رحمت خداوند و جهنم نیز خانه خشم و غضب خداوند است و همانگونه که در بهشت ملائکه رحمت هستند، در جهنم ملائکه غضب هستند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: امیرمومنان در ارتباط با جهنم در نهج البلاغه می‌فرماید، جهنم خانه‌ای است که هیچ رحمتی در آن نیست، اما بهشت خانه‌ای است که به غیر از رحمت و محبت چیز دیگری ندارد.

امام جمعه موقت کاشان به اهمیت سلام در این آیه اشاره کرد و با اشاره به اینکه انسان باید به سلام پایبند باشد و سلام برایش تشریفاتی نباشد، افزود: سلام مومنانه به معنی محبت، یک رنگی، اخلاص و خیرخواهی برای دیگران است.

حجت الاسلام اسلامی تبار در ادامه با بیان اینکه شفاعت تنها درصحنه قیامت نیست و شامل اهل جهنم نیز می‌شود، گفت: شفاعت حتی شامل اهل بهشت نیز می‌شود و بهشتیان برای رسیدن به مقامات بالاتر از اهل بیت(ع) تقاضای شفاعت دارند.

وی با اشاره به اینکه در بهشت عبادت وجود ندارد، ادامه داد: در بهشت به جای عبادت ذکراست و همانگونه انسان در دنیا با عبادت خدا نیرو و قدرت می‌گیرد در بهشت به جای عبادت با ذکر خدا انسان نیرو و قدرت می‌گیرد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: بهشتیان دو ذکر الحمدالله و سبحان الله را با توجه و معرفت بالایی دارند، چرا که یک سبحان الله در نامه عمل مومن بهتر از ملک سلیمان است و شیطان با سبحان الله از انسان دور می‌شود.

حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه انسان برای نعمت‌های خداوند ذکر الحمدالله را که بالاترین ذکر است، دارد، افزود: ذکر به انسان نیرو و معنویت می‌دهد و معرفت و نورانیت انسان در بهشت زیادتر می‌شود.

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات