۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۷۲۱۹۰۹
به منظور بررسی زمینه های همکاری برگزار شد؛

نشست مسئولان مرکز آموزش زبان با تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه

نشست مسئولان مرکز آموزش زبان با تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه
نشست مسئولان مرکز آموزش زبان و آموزش‌های تخصصی بین‌الملل با تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مدیران مرکز آموزش زبان و آموزش‌های تخصصی بین‌الملل در نشستی با هیأت رئیسه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم زمینه‌های همکاری بین این دو نهاد علمی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در ابتدای این نشست که بعدازظهر سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ در مدرس صاحب الزمان(عج) برگزار شد، دکتر امیرحسن شیعی قائم مقام مجتمع آموزشی پژوهشی بین‌الملل حوزه‌های علمیه گزارشی از تأسیس و فعالیت‌های این مجتمع ارائه کرد.

وی با اشاره به چهار بخش زیرمجموعه این مجتمع گفت: "مرکز آموزش زبان" و "مرکز مطالعات اسلامی" دو واحد آموزشی با سابقه هستند که زیرمجموعه این مجتمع قرار گرفتند. در این انتقال، بخشی هم برای آموزش‌های تخصصی غیر زبانی مورد نیاز در عرصه بین‌الملل نیز به مرکز آموزش زبان اضافه شد.

شیعی "مرکز بین‌المللی ترجمه و نشر" و "مرکز پژوهش‌های بین‌الملل" را نیز دو بخش تازه تأسیس این مجتمع خواند و گفت: طبعاً در این دو مرکز در آغاز راه هستیم و برای رسیدن از مرحله تأسیس به مرحله تثبیت، راه سختی را پیش رو داریم.

قائم مقام مجتمع آموزشی پژوهشی بین‌الملل سپس گزارش کوتاهی از اعزام مبلغان زبان‌دان به مراسم بزرگ راهپیمایی اربعین در کشور عراق ارائه داد و تصریح کرد: در این برنامه پنج گروه مختلف را به اربعین اعزام کردیم که گروه "مبلغان تشکل اساتید" از بهترین گروه‌های ما بودند و عملکرد خوبی داشتند.

وی با استمداد از تشکل اساتید برای کمک به برنامه‌های مختلف بین‌المللی حوزه گفت: امروز دانشگاه‌ها و مراکز مختلف علمی جهان به استادان با سوادی که بتوانند با زبان آن دانشگاه‌ها اسلام و تشیع را معرفی کنند نیازمند است. مجلات و همایش‌های مختلف علمی جهان هم پذیرای مقالاتی که روشمند و با استانداردهای مناسب تهیه شده باشند هستند. برای پر کردن خلأهای موجود در این عرصه‌ها استادان این تشکل می‌توانند وارد عرصه شوند.

سپس مدیر مرکز آموزش زبان و آموزش‌های تخصصی حوزه‌های علمیه سخنان کوتاهی، درباره ضرورت و چالش‌های زبان‌آموزی در حوزه بیان کرد.

حجت‌الاسلام حسینی عارف عدم همراهی برخی مدیران مدارس و استادان سطح را از مهمترین مشکلات در زمینه فراگیر کردن زبان‌ در حوزه‌های علمیه دانست و از هیأت رئیسه تشکل اساتید خواست که با تشویق استادان، به فرهنگ‌سازی در این زمینه کمک کنند.

وی تأکید کرد: هنوز همان شبهات قرون گذشته علیه مکتب اهل‌بیت(ع) به وسیله مخالفان و معاندان تبلیغ می‌شود و بر روی جوانان کشورهای اسلامی تأثیر می‌گذارد. بنابراین نیاز به اساتید مُلّا و زبان‌دانی داریم که مستقیم وارد میدان تبلیغ و تبیین شوند.

حجت الاسلام حسینی عارف در پایان، آمادگی کامل مرکز آموزش زبان و آموزش‌های تخصصی بین‌الملل برای برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی مرتبط در این تشکل را اعلام کرد.

پس از این دو گزارش، تعدادی از اساتید سطح و عالی تشکل، نظرات خود را بیان داشتند. حضرات آیات و حجج اسلام «رفعتی»، «لطفی نیاسر»، «محبی»، «رحمانی»، «حسینی»، «عباسی» و «فلاحتی» از جمله این اساتید بودند که با تأکید بر لزوم زبان‌آموزی در بین طلاب و روحانیون، نکاتی را به مسئولان این امر گوشزد کردند.

در پایان این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین «سلیمانی اردهالی» دبیر تشکل اساتید و نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با ابراز خشنودی از برگزاری این جلسه، آمادگی اعضای تشکل برای همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و تبلیغی با بین‌الملل حوزه را اعلام کرد.

ارسال نظرات