۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۷۲۳۱۸۸
عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی:

بهانه‌جویی‌های غرب برای ایجاد مانع بر سر توافق با ایران است

بهانه‌جویی‌های غرب برای ایجاد مانع بر سر توافق با ایران است
حجت‌الاسلام نجفی زاده گفت: بهانه‌جویی‌های غربی‌ها برای ایجاد مانع بر سر توافق با ایران است تا از این رهگذر بتوانند امتیازات بیشتری برای خود کسب کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد نجفی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز، در جمع طلاب و روحانیان استان، با اشاره به اتهام زنی‌های غربی‌ها علیه ایران، اظهار داشت: غربی‌ها می‌خواهند با اتهام زنی و بهانه‌جویی بر سر توافق با ایران مانع ایجاد کنند.

وی افزود: در شرایطی که موضوع احیای برجام هنوز بلاتکلیف باقی‌مانده است غربی‌ها مشغول زیاده‌خواهی و بهانه‌جویی هستند تا به این طریق ایران را در موقعیت ضعیف قرار دهند.

حجت‌الاسلام نجفی زاده اضافه کرد: اتهام زنی‌های غربی‌ها علیه ایران با موضوع ارسال پهپاد به روسیه در جنگ با اوکراین دست‌مایه اِعمال فشارهای بیشتر علیه ایران شده است.

وی ادامه داد: بسیاری از کارشناسان باور دارند که بهانه‌جویی‌های غربی‌ها برای ایجاد مانع بر سر توافق با ایران است تا از این رهگذر بتوانند امتیازات بیشتری برای خود کسب کنند.

حجت‌الاسلام نجفی زاده تصریح کرد: غربی‌ها در شرایطی مشغول زیاده‌خواهی هستند که ایران از ابتدا با مواضع اصولی وارد مذاکرات شد از جمله اینکه مقصر شرایط کنونی، آمریکا و اروپایی‌ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: از یک‌سو آمریکا از برجام خارج شد و از سوی دیگر اروپایی‌ها هم به تعهدات برجامی خود عمل نکردند.

حجت‌الاسلام نجفی زاده افزود: غربی‌ها ملزم به جبران خسارت و بازگشت بی‌قیدوشرط به تعهدات برجامی هستند؛ چراکه آمریکا و متحدان اروپایی به‌جای پذیرفتن مواضع منطقی ایران کوشیدند تا اولاً موقعیت خود را از متهم به مدعی تغییر دهند، ثانیاً در همین شرایط هم از ایران امتیازات بیشتری بگیرند.

وی اضافه کرد: یکی از راهکارهای غربی‌ها برای محقق کردن دو مورد فوق اتهام زنی‌های اخیر است.

حجت‌الاسلام نجفی زاده تأکید کرد: غربی‌ها با متهم کردن ایران به حمایت نظامی از روسیه و متعاقب آن وضع تحریم‌های جدید و تهدید به حذف تیم ملی فوتبال ایران از مسابقات جام جهانی به‌نوعی می‌خواهند ایران را در موقعیت ضعف قرار داده تا درنهایت ایران مجبور به پذیرش شروط آن‌ها شود.

عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: البته این سودای خامی است که سال‌ها غرب در سر پرورانده و تاکنون به هیچ‌یک از این اهداف نرسیده است./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات