۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۷۲۳۲۷۷
از سوی رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد مطرح شد؛

از تعمیر و بهسازی مساجد تا فعالیت فرهنگسراهای تخصصی و موضوعی

از تعمیر و بهسازی مساجد تا فعالیت فرهنگسراهای تخصصی و موضوعی
رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از تخصیص بودجه به ۲۲۴ مسجد در سطح شهر برای تعمیر و بهسازی خبر داد و به فعالیت فرهنگ سرا‌های تخصصی و موضوعی شهرداری اشاره کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، باغگلی، رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد به مناسبت روز فرهنگ عمومی در خصوص بودجه مساجد گفت: پروژه‌هایی که در قالب پروژه‌های زودبازده و با محوریت حاشیه شهر می باشد و با بودجه ۲۵میلیارد ریال است، شورای شهر مشهد مستقیم بر آن نظارت دارد.
 
رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: فلسفه آن توسعه بخش فرهنگی مساجدی که استعداد دارند است. ۲۵میلیارد از بودجه در دست خود سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد است که برای مساجد سطح شهر هزینه می‌شود که ۲۲۴مسجد تاکنون تفاضا دادند که بر اساس میزان نیاز خدمات، به آن خدمات داده می‌شود.
 
وی با اشاره به حمایت از مساجد سطح شهر مشهد گفت: ٢۶ میلیارد تومان برای اجرای پروژه های زود بازده در ساخت مساجد حاشیه شهر اختصاص یافته که هزینه‌کرد آن در اختیار شورای شهر است.
 
باغگلی افزود: ۵ میلیارد تومان نیز برای کمک به مساجد در بخش تعمیر و بهسازی در اختیار سازمان است که تاکنون ٢٢۴ مسجد در این خصوص درخواست خود را ارائه کرده اند.
 
رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در ادامه در پاسخ به اینکه چه کار متمایزی در این مدت در معاونت فرهنگی انجام شده است، گفت: از سال ۸۴ در پروژه‌های فرهنگی شهر حضور داشتم. آن‌چیزی که باید گفت باورم این است که من مدیر اجرایی هستم. یکی از آفت‌های مدیریتی این است هرکسی که در جایی قرار می‌گیرد، صفر تا صد خود کار را انجام دهد، اما من سیاست‌گذار نیستم و اجراکننده برنامه‌هایی هستم که در دوره ششم مدیریت شهری مدنظر است.
 
وی درخصوص فعالیت فرهنگ‌سراهای زیر مجموعه شهرداری گفت: فرهنگ‌سراها به دو دسته که مأموریت عمومی دارند، به شهروندان همان منطقه ارائه خدمت می‌دهند و به فرهنگ‌سراهای تخصصی و موضوعی تقسیم می‌شوند. در دوره گذشته همه فرهنگ‌سرا هم فعالیت تخصصی و هم عمومی داشتند که در این دوره کاملا تفکیک شده است.
 
باغگلی گفت: گذر از این تصدی گری به فضای مشارکت، گذرگاه سخت است، اما باید کاری کنیم‌ که مناطق متناسب با موضوعات و نیازهای منطقه‌شان فعالیت کنند.
 
رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای محصولات فرهنگی هزینه شده که در بین ۱۶۰۰ مسجد و تشکل مذهبی توزیع شده است، همچنین دو برنامه بین‌المللی ماه امت و حکیم توس در این مدت برگزار شده است.
 
وی با تاکید بر توسعه تعاملات با نهادها و سازمانهای اجتماعی و فرهنگی، اضافه کرد: در هر منطقه یک فرهنگسرا و تعدادی از سالن‌های ورزشی را برای اجرای برنامه های مختلف مبتنی بر نیازهای منطقه در اختیار مناطق قرار گرفته است./933/
جواد رستمی
ارسال نظرات