۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۷۲۳۹۹۳
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

مردمی بودن و فروتنی از صفات بارز مرحوم آیت الله نجومی بود

مردمی بودن و فروتنی از صفات بارز مرحوم آیت الله نجومی بود
کرمانشاه ـ ماموستا مرادی به تبیین صفات و ویژگی های مرحوم آیت الله نجومی از علمای شاخص کرمانشاه پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا ملاعبدالرحمن مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران که به مناسبت فرا رسیدن سالگرد درگذشت آیت الله مرتضی نجومی از علمای شاخص کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: آیت الله نجومی مفسر قرآن و دارای شخصیتی هنرمند، علمی، عرفانی، فلسفی، فرهنگی و بزرگ در میان شهر کرمانشاه و در استان کرمانشاه بودند و از جایگاهی خاص برخوردار بودند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت افزود: آیت الله نجومی دارای آثار بسیار گران قدری در باب تفسیر قرآن، حکمت محرمات اسلام، تعظیم شعائر اسلامی و دیگر آثار بودند همچنین یکی از شاخصه های ایشان هنرمند بودن و خطاطی بسیار ماهرانه و توانمند بود که آثاری بسیار گران قدری از ایشان به جا مانده است.

وی تصریح کرد: مردمی بودن، محبوبیت بیش از حد در میان مردم و علاقه وافر مردم به ایشان سبب بزرگی و معروفیت آیت الله نجومی شد.

ماموستا مرادی با بیان اينكه بسیاری از بزرگان در سراسر کشور آیت الله نجومی را دوست‌ داشتند، گفت: ایشان عالمی بزرگ همواره خیرخواه، دلسوز مردم بودند و خطابه، راهنمایی، تدریس علم همواره وقت خود را صرف خدمت رسانی به مردم می کرد.

این عالم اهل سنت تصریح کرد: خصوصیت بارز در شهر کرمانشاه این است که هم برادران اهل تشیع و اهل سنت در کنار هم زندگی می کنند و در این زندگی برادروار نقش علما در این شهر بسیار سازنده بوده و ارتباطی گرم در میان علمای اهل سنت دیده می شود و آیت الله نجومی در زمان حیات با جامعه اهل سنت ارتباطاتی گرم داشتند.

وی افزود: در مسجد جامع شافعی آثار خطیری از گچ بری و نمونه های خطی آیت الله نجومی موجود است و این نشانگر اتحاد عملی و محبوبیت خاص آیت الله نجومی در میان علما و برادران شیعه و سنی در استان  کرمانشاه است و آن را به فال نیک می گیریم.

ماموستا مرادی گفت: باید این اتحاد را در میان مسلمانان داشته باشیم و همین رویه در میان مسلمانان بدون اینکه اختلافات مذهبی را بزرگ کنند و تعصبات مذهبی داشته باشند حفظ شود ضمن اینکه اعتقادات همگی محترم است باید در کنار هم بتوانیم با وحدت و اخوت زندگی کنیم.

وی افزود: وجود شخصیت هایی چون آیت الله نجومی در میان شهر سبب وحدت و برکت بوده که الگویی برای علمای این دیار محسوب می شود./1400/

ارسال نظرات