۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۷۲۴۶۴۴
نماینده کوهدشت و رومشکان در مجلس:

توسعه گردشگری کشاورزی از راه‌های برون‌رفت مشکلات اقتصادی است

توسعه گردشگری کشاورزی از راه‌های برون‌رفت مشکلات اقتصادی است
حجت الاسلام مبلغی بر ضرورت توجه به اشتغال جوانان تأکید کرد و گفت: توسعه گردشگری کشاورزی از راه‌های برون‌رفت مشکلات اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، ظهر امروز، در جمع خبرنگاران گفت: با تکیه بر ظرفیت های داخلی و بهره مندی از این ظرفیت ها باید مشکل بیکاری جوانان برطرف شود.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی افزود: شهرستان کوهدشت در بخش گردشگری کشاورزی ظرفیت‌های فراوانی دارد، وجود رودخانه‌های سیاب و سیمره و استفاده بهینه از این ظرفیت و بهره‌برداری از آن می تواند رونق اقتصادی را به دنبال داشته باشد.

وی گفت: توسعه گردشگری کشاورزی امری مهم و مؤثر در راستای ایجاد اشتغال و راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی در شهرستان کوهدشت ست.

حجت الاسلام مبلغی بیان کرد: ظرفیت انار مرغوب و انارستان‌های این خطه زیبا از استان لرستان می‌تواند ضمن فراهم کردن اشتغال جوانان راهگشای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم باشد.

وی عنوان کرد: برگزاری جشنواره گردشگری انار در معرفی این میوه مرغوب در سطح کشور امری مؤثر در جذب گردشگر و توسعه پایدار است.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وجود آب و هوای مناسب، خاک حاصلخیز و منابع آبی در کنار جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی فراوان در شهرستان کوهدشت می تواند در جذب گردشگر و در نهایت توسعه پایدار این منطقه مؤثر باشد.

وی در پایان بر ضرورت ایجاد زیرساخت های گردشگری از جمله مسیر دسترسی مناسب، اقامتگاه و رستوران در کنار حمایت از باغداران و انارکاران این شهرستان تأکید کرد و گفت: این مهم نیازمند حمایت مسؤولان لرستانی و همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط استان است./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات