۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۷۲۵۹۸۶

بیانیه مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه

بیانیه مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه
مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه، بیانیه ای منتشر کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه، بیانیه ای منتشر کرد. که خلاصه این بیانیه به شرح ذیل می باشد:

بسم الله الرّحمن الرّحیم «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا ۚ وَاذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا... » آل عمران، 103
وحدت حوزه و دانشگاه خیلی دشمن دارد. از کثرت دشمن، کشف کنید کثرت اهمیت را.
مقام معظم رهبری مدظله العالی 26/12/1391

…تجربه عينى نشان داده كه نزديكى و ارتباط هر چه بيشتر دو قشر دانشجو و روحانى، و دو سنگر حوزه و دانشگاه، به هر چه بارورتر شدن انديشه‌هاى این دو سنگر، كمك شايانى نموده و در نهايت جامعه نيز از بركات آن بهره‌مند مى‌شود.

در ماه‌های اخیر، غول رسانه‌ای دشمنان ایران قوی، پس از عدم توفیق در همراه کردن قاطبه ملت ایران تلاطم و تهییج را به داخل دانشگاه‌ها کشانده تا به زعم خود بتوانند جامعه علمی را نیز ملتهب سازند که با الطاف الهی؛ قاطبه اساتید و دانشجویان فرصت سوء استفاده از دشمنان را سلب و به هیچ عنوان اجازه ندادند که این حرکات، باعث تعطیلی کلاس و دانشگاه شود.

امید است با حرکت جهشی به سمت تحوّل در روش ها و شیوه‌ها و کیفیّت کار و حضور فعّال در مسائل عمده‌ی علمی جهانی، پیشرفت خارق‌العاده‌ای نصیب جامعه و نظام اسلامی گردد.

مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم انتظار دارد، این خط نورانی در حوزه و دانشگاه هر چه بیشتر مستحکم و تداوم یافته تا مقدرات جامعه‌ی اسلامی به واسطه این دو مرکز علمی گسترش و وسعت یابد و راه برای تحقق تمدن بزرگ اسلامی هموارتر و سرعت داده شود. انشاءالله
27 آذر 1401

ارسال نظرات