۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۷۲۷۸۱۳

همایش ذکر و شعر علی ابن باقر در کاشان برگزار شد

همایش ذکر و شعر علی ابن باقر در کاشان برگزار شد
اصفهان - همزمان با ۲۷ جمادی الثانی سالروز شهادت شهید اردهال چهارمین همایش ذکر و شعر امامزاده سلطانعلی ابن امام محمد باقر(ع) با حضور روحانیون و مردم کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، محمود شریفی شاعر آیینی و دبیر همایش ذکر و شعر علی ابن امام محمد باقر(ع) سه شنبه شب در این مراسم که در مسجد صفاری کاشان برگزار شد، شهادت علی ابن باقر(ع) را تداعی کننده صحنه کربلا و عاشورای حسینی است، گفت: ۲۷ جمادی‌الثانی برای مردم کاشان، یادآور خاطره شهادت سفیرالامامین علی بن باقر(ع) است.

وی مقام والای این شهید ولایت را شایسته تکریم دانست و افزود: در طول تاریخ آنگونه که باید و شاید به چگونگی شهادت و مظلومیت این امامزاده واجب التعظیم پرداخته نشده است.

شریفی ادامه داد: خوشبختانه به لطف خدا و عنایت آن حضرت طی سال‌های اخیر فعالیت‌ها و برنامه‌هایی برای تبیین شخصیت امامزاده سلطانعلی ابن امام محمد باقر(ع) و تکریم ۲۷ جمادی‌الثانی انجام شده است.

به گفته وی در نخستین اقدام ستاد ۲۷ جمادی‌الثانی تأسیس و مجموعه اداری و فرهنگی شهرستان کاشان، نهاد‌های مردمی، هیئات مذهبی و جامعه ادبی و هنری تحت حمایت پرچم آن حضرت به صورت متشکل و هماهنگ این حرکت مقدس را مضاعف کردند.

دبیر همایش ذکر و شعر علی ابن امام محمد باقر(ع) یادآور شد: امسال جلسات زیادی در اداره اوقاف و امور خیریه کاشان برگزار و مصوبات آن به نماینده ولی فقیه در کاشان ارائه شد و از رهنمود‌های راهگشای سفیر ولایت در کاشان استفاده شد و امسال بر خلاف سال‌های گذشته همه ظرفیت‌های شهرستان پای کار بودند.

لازم به ذکراست، چهارمین همایش ذکر و شعر امامزاده سلطانعلی ابن امام محمد باقر(ع) به همت کانون مداحان و با حضور روحانیون و عاشقان این امامزاده همراه با مرثیه سرایی مداحان اهل بیت(ع)، سرودن اشعاری در وصف شخصیت و چگونگی شهادت علی ابن باقر در مسجد صفاری کاشان برگزارشد.

شایان ذکر است، در این مراسم از کتاب «سلطان علی بن باقر(ع) مثل امام حسین(ع)» دومین مجموعه شعر و نوحه شاعر آیینی و ذا;ر اهل بیت محمود شریفی در مدح و مرثیه سلطان علی بن باقر(ع) رونمایی شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات