۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۷۲۸۰۰۱
امام‌جمعه شیروان:

دوم بهمن یکی از ایام‌الله‌های شیروان است

دوم بهمن یکی از ایام‌الله‌های شیروان است
حجت‌الاسلام تکمیلی گفت: به دلیل تشیع ۳۱ شهید عملیات کربلای ۵ در دوم بهمن‌ماه سال ۶۵ این روز یکی از ایام‌الله‌های شیروان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین تکمیلی، امام‌جمعه شیروان، امروز در جمع نمازگزاران  مسجد جامع شهر شیروان، گفت: دوم بهمن، روز حماسه و ایثار در شیروان نام‌گذاری شده است.

وی افزود: این روز باید به‌خوبی در بین مردم معرفی و گرامی داشته شود؛ چراکه در این روز 31 شهید عملیات کربلای 5 در این شهرستان تشیع شده است.

حجت‌الاسلام تکمیلی اضافه کرد: تشیع 31 نفر از شهدای عملیات کربلای 5 در یک روز در شیروان از افتخارات بزرگ این شهرستان محسوب می‌شود

وی ادامه داد: در این عملیات که شدیدترین نبرد تاریخ جنگ ایران و عراق محسوب می‌شود این شهرستان 65 شهید تقدیم جمهوری اسلامی کرد که از این 65 شهید 31 شهید در شیروان و در یک روز تشیع شدند.

حجت‌الاسلام تکمیلی با تأکید بر گرامی داشت ایام‌الله دوم بهمن در شیروان، تصریح کرد: اهمیت این روز نباید در این شهرستان به فراموشی سپرده و یا کمرنگ شود با گرامی داشت این روز فرهنگ شهادت در جامعه تبیین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که فرهنگ شهادت و فرهنگ ازخودگذشتگی داشته باشد همیشه قهرمان‌پرور است و در تمام عرصه‌ها موفق عمل می‌کند.

امام‌جمعه شیروان شهدا را قهرمانان تاریخ دانست و گفت: شهدا به‌عنوان قهرمانان تاریخ به‌مثابه چراغ راهی برای جامعه هستند و باید فرهنگ و سیره آن‌ها ادامه داشته باشد.

گفتنی است، عملیات کربلای ۵ عملیاتی نظامی تهاجمی از سوی نیروهای مسلح ایران، علیه نیروی زمینی عراق، در جریان جنگ ایران و عراق است.

این عملیات، ششمین عملیات نیروهای نظامی ایران برای فتح بصره و پرهزینه‌ترین و پر تلفات ‌ترین عملیات این جنگ بود و از آن به‌عنوان آغازی بر پایان جنگ ایران و عراق یاد می‌شود.

شهرستان شیروان بیش از ۶۳۷ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده‌ است./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات