۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۷۲۸۰۵۶
نماینده ولی فقیه در کاشان تبیین کرد؛

مهم ترین ویژگی‌های مسجد تراز اسلامی

مهم ترین ویژگی‌های مسجد تراز اسلامی
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی به برخی از ویژگی‌های مسجد تراز اسلامی اشاره کرد و گفت: نخستین ویژگی مسجد تراز اسلامی شخص امام جماعت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی صبح امروز در همایش مسجد تراز در جمع ائمه جماعت مساجد به برخی از ویژگی‌های مسجد تراز اسلامی اشاره کرد و گفت: نخستین ویژگی مسجد تراز اسلامی شخص امام جماعت است.

وی با اشاره به اینکه امام جماعت باید محبوب مامومین باشد، افزود: پیامبراکرم(ص) می‌فرماید نماز هشت گروه قبول نمی‌شود بنده فراری تا زمان برگشت به سوی مولای خود، منع کننده زکات و امام جماعت قومی که نماز بخواند با اینکه مردم از وی کراهت داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در کاشان محبوب شدن نزد خداوند را گرو داشتن ایمان قوی و انجام عمل صالح دانست و اظهار داشت: مردم را با عمل خود به اسلام دعوت کنید و حضور قلب داشته باشید، زیرا کسی که به گروهی امامت می‌کند اگر اهتمام به حضور قلب نداشته باشد به منزله امام جائری است که حدود الهی را زیر پا می‌گذارد.

وی افزود: آیت الله بهجت می‌فرماید، مومن کسی است که در نماز حضور و خشوع قلب داشته باشد، از این رو حضور قلب امکان دارد چرا که خداوند از بنده خود کار غیر ممکن نمی‌خواهد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه داشتن خشوع قلب در نماز را باید از بزرگانی که این مسیر را طی کرده اند گرفت، گفت: کتاب آداب الصلاه امام خمینی(ره) و اسرار الصلاه آیت الله تبریزی و کتاب حجت الاسلام و المسلیمن قرائتی بهترین کتب برای مطالعه و فهم معانی است.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) می‌فرماید، برای داشتن خشوع قلب در نماز نه غیبت کنید و نه شنونده غیبت باشید، ادامه داد: شهید مطهری نیز در کتاب تعلیم و تربیت می‌فر ماید، والدین دوازده نوع تربیت را باید به فرزندان خود بیاموزند که یکی از آن‌ها تربیت دینی است و نخستین مرحله تربیت دینی نماز است.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: برای اقامه نماز صحیح سه نوع مراقبت قبل از نماز، حین نماز و بعد از نماز نیاز است و برای مراقبت قبل از نماز هنگام وضو اعمال وضو باید رعایت شود و به حکمت وضو توجه داشت.

وی در ارتباط با مراقبت حین نماز نیز گفت: امام رضا(ع) می‌فرماید، برای توجه در نماز قبل از گفتن تکبیره الاحرام یکی از دوازده امام معصوم را ناظر بر نماز خود بدانید و برای مراقبت بعد از نماز نیز سجده شکر کنید/۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات