۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۷۲۸۰۸۰
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان خبر داد؛

مراسم معنوی اعتکاف در ۳۰ مسجد شهرستان کاشان برگزار می‌شود

مراسم معنوی اعتکاف در ۳۰ مسجد شهرستان کاشان برگزار می‌شود
اصفهان – حجت الاسلام بصیرتی از میزبانی بیش از ۳۰ مسجد شهرستان کاشان برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف برای مردم بویژه دهه هشتادی‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی بصیرتی صبح پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: آئین اعتکاف رجبیه در مساجد شهرستان کاشان به‌ویژه مساجد جامع از ۱۳ رجب هم‌زمان با ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ به مدت سه روز ویژه برادران و خواهران برگزار می‌شود.

وی حلقه‌های معرفت، کرسی تلاوت و ختم قرآن و صلوات، سخنرانی روحانیون، حضور شاعران آئینی، حضور راویان دفاع مقدس، برنامه‌های عزاداری، مناجات‌خوانی، احیاء و محافلی با موضوع معرفت افزایی، گام دوم انقلاب، جهاد تبیین، مهدویت، تحلیل تاریخ اسلام، بحران جمعیت، پاسخ به شبهات و سبک زندگی اسلامی را از جمله برنامه‌های فرهنگی تدارک دیده شده برای شرکت کنندگان در مراسم معنوی اعتکاف امسال اعلام کرد.

دبیر ستاد اعتکاف شهرستان کاشان بابیان اینکه برگزاری مراسم اعتکاف نیازمند فراهم شدن زیرساخت‌ها و حمایت خیرین است، یادآور شد: شهرستان کاشان در برگزاری مراسم اعتکاف پیشرو بوده، اما با وجود استقبال خوب مردم متدین و دیندار این خطه اماکن موجود پاسخگوی همه نیاز‌های معتکفین نیست و ضروری است با تدبیر خیرین برای بهسازی فضای مساجد و تقویت آن اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه هزینه ثبت نام با توجه به نذورات موجود و تلاش برگزارکنندگان و برنامه‌های در نظر گرفته شده در هر مرکز متفاوت است، گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این مراسم جهت ثبت نام می‌توانند به مراکز برگزار کننده اعتکاف مراجعه کنند.

دبیر ستاد اعتکاف شهرستان کاشان افزود: با توجه به شیوع مجدد بیماری کرونا، ضروری است مجریان برگزاری اعتکاف شیوه نامه‌های بهداشتی مرتبط را رعایت نمایند و در این خصوص اطلاع رسانی مناسبی برای معتکفین داشته باشند و معتکفین دارای بیماری‌های زمینه‌ای یا ویروسی و تنفسی جهت رعایت حال سایر معتکفین از حضور در این مراسم خودداری کنند.

حجت‌الاسلام بصیرتی با اشاره به اینکه حدود ۳۰ مسجد مساجد شهری و روستایی مراسم معنوی اعتکاف رجبیه امسال را برگزار خواهند کرد، افزود: پیش بینی می‌شود بیش از ۳ هزار معتکف در مراسم امسال شرکت کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان در ادامه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی تحولی بنیادین در رویکرد معنوی جامعه ایران پدید آورده است، گفت: مراسم معنوی اعتکاف با حضور پرشور نسل جوان اعم از دانش آموز، دانشجو وطلبه از رویش‌های بابرکت انقلاب اسلامی است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات