۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۷۲۸۱۷۴
نماینده ولی فقیه در کاشان:

آموزش، پایه و اساس پیشگیری از آسیب‌ها و تهدید‌ها است

آموزش، پایه و اساس پیشگیری از آسیب‌ها و تهدید‌ها است
اصفهان– حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: آموزش پایه و اساس پیشگیری از آسیب‌ها و تهدید‌ها است و متولیان آسیب‌هایی که مردم را تهدید می‌کند پیش بینی و گزارش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پیش از ظهر امروز در دیدار در دیدار با شهردار و کارکنان سازمان آتش نشانی، گفت: متولیان آسیب‌هایی که مردم را تهدید می‌کند پیشبینی و گزارش کنند.

وی از آموزش در سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری به عنوان پایه و اساس پیشگیری از آسیب‌ها و تهدید‌ها نام برد و افزود: امیرمومنان(ع) می‌فرماید، علم و دانش و آموزش در کودکی مانند نقش روی سنگ است که برای همیشه ماندگار است.

نماینده ولی فقیه در کاشان از حرفه آتشنشانی به عنوان یکی از مشاغل پرخطر نام برد و با اشاره به برخی محدودیت‌های اجتماعی برای آتشنشانان، اظهار داشت: خدمت بدون وقفه و شبانه روزی پرسنل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری که در تمامی ایام و مناسبت‌ها فعال هستند قابل تقدیر و تجلیل است.

وی به لزوم تهیه تجهیزات فنی به روز و پیشرفته اطفاء حریق از سوی شهرداری تأکید کرد و ابراز امیدواری کرد تهیه امکانات و تجهیزات مدرن و پیشرفته اطفاء حریق درآتشنشانی دراولویت نخست شهردار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی از شهردار کاشان به عنوان شخصیتی متخصص و به تعبیر قرآن علیم و برای همه مجموعه‌های شهرداری مغتنم نام برد و گفت: در روایت است اگر تصمیم به کار خیر گرفتی آن را به تاخیر نینداز چرا که شیطان مانع می‌شود تا منصرف شوید.

وی پیشبینی تهدید‌ها و آسیب‌ها و خطراتی نظیر حادثه متروپل و پیشبینی خطراتی که در آینده مردم شهر را ممکن است تهدید کند را در پیشگیری از حوادث پیش رو حائز اهمیت دانست و گفت: آمادگی جسمانی نیرو‌های آتش نشانی و برگزاری مسابقات ورزشی آتشنشانان در موفقیت ماموریت‌ها نقش مهمی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه با اشاره به اینکه آتش نشانان آتش دنیا را خاموش می‌کنند و باید به فکر خاموش کردن آتش آخرت نیز باشند، افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید، آتش آخرت روح را می‌سوزاند و آتش آخرت را تقوا خاموش می‌کند.

وی به انجام ماموریت‌های فوری و اورژانسی آتش نشانان در موارد مختلف اشاره کرد و بیداری شبانه آتش نشانان و با وضو بودن و نماز شب خواندن را مهم دانست و اظهار داشت: بزرگان دین مستحبات را انجام می‌دادند و شما نیز از فرصت بیداری شب برای دعا و عبادت استفاده کنید./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات