۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۷۲۹۱۹۹
نماینده ولی فقیه در کاشان:

ائمه جمعه به صورت ویژه در عمل و زبان با جوانان در ارتباط باشند

ائمه جمعه به صورت ویژه در عمل و زبان با جوانان در ارتباط باشند
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی تأکید کرد که یکی از وظایف مهم ائمه جمعه ارتباط مستمر با جوانان و خانواده شهدا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی صبح امروز کاشان در گردهمایی امامان جمعه منطقه کاشان و معاونین شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با تبریک ایام ماه رجب و دهه فجر، گفت: تشکیلات نماز جمعه برای الگو گرفتن از خداوند است.

وی با اشاره به این فرمایش آیت الله جوادی آملی که در دعای جوشن خدا خود را با هزار اسم معرفی می‌کند، افزود: هر کجا را که نگاه کنید، نام خدا آنجا را اداره می‌کند و جایی برای شرک باقی نمی‌گذارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: اسمائی که در جامعه کبیره آمده به این معنی است که خلیفه خدا امور را اداره می‌کند و جایی برای خلفای دروغین باقی نمی‌گذارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه با اشاره به اینکه شورای سیاست گذاری نهاد برکتی است، افزود: برنامه ریزی، فکر و طراحی بر عهده شما و اجرا بر عهده ما است.

وی با اشاره به اینکه ائمه جمعه به صورت ویژه در عمل و در زبان با جوانان در ارتباط باشند، گفت: یکی از وظایف مهم ائمه جمعه ارتباط مستمر با جوانان و خانواده شهدا است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه زمان قابل توجه وقت نمازگزاران جمعه در اختیار ائمه جمعه قرار دارد، اظهار داشت: اگر خطبه‌های نماز جمعه متقن و مستدل نباشد و تکراری باشد برای وقت مردم ارزش قائل نشده ایم.

وی با تأکید بر اینکه سیرمحتوای خطبه‌ها به ویژه خطبه نخست باید سلسله وارو منظم باشد، ابراز داشت: این تدابیر مستمر راهگشا است، چرا که این سیر منظم تکلیف امام جمعه و مردم را مشخص می‌کند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات