۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۷۲۹۷۰۲

در نخستین مجمع عمومی نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب چه گذشت؟

در نخستین مجمع عمومی نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب چه گذشت؟
نخستین مجمع عمومی نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب با حضور اعضای هیئت رئیسه این نهاد حوزوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر، رئیس جدید مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه‌‌های علمیه، در مجمع عمومی نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه، سعی و تلاش مضاعف، رعایت بی طرفی در پیگری امورات و جلب رضایت حق تعالی و تبسم ولی عصر(عج) و رضایت قلبی نائبشان امام خامنه ای را از اهداف این دوره دانست.

وی با بیان این که امیدواریم در این دوره سخنان، بیانات و نکته نظرات عزیزان در بسترهای مختلف به ویژه عرصه های چندرسانه‌ای نشر و انعکاس یابد، خاطرنشان ساخت: مجموعه اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه های علمیه همواره در تلاش‌ است تا با تمسک به ولایت و عنایات و الطاف الهی بتواند به ظرفیتی پویا برای نظام اسلامی، ولایت فقیه و حوزه های علمیه تبدیل گردد.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی‌مهر معرفت به ذات اقدس الهی و تقویت بعد توحیدی و قدم نهادن در مسیر نعمت شناسی را بسیار مهم ارزیابی نمود و ابراز داشت: باید نعمت وجودیمان را در خدمت به خلق الهی به کار گیریم؛ وظیفه شناسی به هنگام و خروج از دوراهی‌های تحیر و نیز تصمیم گیری های مبتنی بر تدبر و تعقل در کنار آسیب شناسی های درست و دقیق بسیار مهم و ضروری است.

وی در ادامه خلق حماسه 22 بهمن ماه و ایجاد برگ زرینی دیگری در کتاب قطور انقلاب اسلامی را مایه مباهات و خشنودی صاحب الزمان(عج) دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مردم آذربایجان شرقی، استقامت و حمایت کامل از انقلاب را پیام حماسه 22 بهمن ماه ذکر نمودند؛ انقلاب اسلامی چون خورشید درخشان بر تارک جهان می‌درخشد.

رئیس جدید مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با تاکید بر این که بر مسئولان لازم است تا مشکلات اقتصادی که بر کشور سایه افکنده را علاج نمایند، خاطرنشان ساخت: انقلاب اسلامی ایران در این برهه با جنگ ترکیبی و شناختی گسترده ای روبرو است؛ انقلاب اسلامی سرافرازنه در مقابل بزرگترین قدرت‌ها ایستاده، سیستم های به روز اطلاعاتی را زمین گیر نموده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به اوضاع اخیر مدارس قم، بر اهمیت صیانت از سلامت فرزندان تأکید کرد و ابراز داشت: تیم بهداشت و درمان کشورمان با مسئله و پدیده مرموزی مواجهه بوده، امید داریم هرچه سریعتر این مسئله روشن گردد. احتمال دست داشتن دشمنان و مزدوران اجیربگیر داخلی در دامن زدن به اوضاع کنونی مدارس همچنان وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی‌مهر در بخش پایانی سخنان خود بر اهمیت تقویت مجامع استانی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه تاکید کرد و ابراز داشت: نکوداشت شخصیت های برجسته و علمای تراز استان و شهرستان و نیز برگزاری یادواره شهدای روحانی امری لازم، ضروری و از افتخاراتی است که باید تقویت گردد.

در نخستین مجمع عمومی نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب چه گذشت؟

حجت الاسلام مهدی بصیرت به عنوان نخستین ناطق پیش از دستور، در سخنانی آرامش در لفظ و زبان در مواجهه با دیگران را بسیار مهم ارزیابی نمود و اذعان داشت: همواره قدردان حمایت‌های روزافزون نماینده محترم ولی فقیه در استان گیلان هستیم.

نماینده طلاب و فضلای گیلان در مجمع نمایندگان در ادامه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های حوزه علمیه استان گیلان، راه اندازی 5 رشته تخصصی تبلیغ، نقد وهابیت، نقد مسیحیت، کلام و گرایش امامت را از رویکردهای نوین این حوزه برشمرد.

حجت الاسلام بصیرت بر لزوم تقویت بعد مدیریتی حوزه علمیه استان گیلان تأکید و خاطرنشان ساخت: حوزه استان گیلان، علما و اندیشمندان برجسته‌ای را تربیت نموده است. زیبنده نیست که مدیریت حوزه و مدارس علمیه علی رغم گذشت چند سال همچنان در قالب سرپرست ادامه یابد.

وی تقویت بعد مناسک مذهبی هچون اعتکاف را از برجسته ترین بسترهای شناسایی جوانان در مسیر کادرسازی برای آینده حوزه دانست و افزود: خدمت گذاری در مسیر دین باید مخلصانه دنبال شود؛ به روزرسانی لیست طلاب معزز از نخستین گام های هوشمند سازی در ارائه خدمات است.

حجت الاسلام بصیرت بر اهمیت بازخوانی کمیسیون های تخصصی تصریح و با بیان این که برخی از کمیسیون‌ها را می توان در یکدیگر ادغام نمود، اظهار داشت: با توجه به گسترش طلاق و مشکلات بنیان خانوده ایرانی، نیازمند تاسیس کمیسیون ویژه اخلاق و خانواده و پیگیری دغدغه خانواده گرامی طلاب هستیم.

حجت الاسلام محمد زهره وندی نماینده طلاب ملایر نیز به عنوان ناطق دوم پیش از دستور، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت موسی بن جعفر علیه السلام با بیان این که حوزه علمیه سازمان امام زمانی و طلاب سربازان ولی عصر(عج) هستند، خاطرنشان ساخت: خدمت گذاری به طلاب موهبتی الهی است که باید آن را قدر بدانیم و در مسیر انجام وظایف خود قدم های استوارتری برداریم.

در نخستین مجمع عمومی نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب چه گذشت؟

وی بالابردن عیار حوزه های علمیه در جامعه را امری ضروری و انکارناپذیر توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: در دوره جدید هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که اهل هم افزایی، نظرخواهی و مشورت و پیگیری جهادی امورات هستند، انتظار داریم میراث‌دار صفای گذشتگان بوده، حامی امام امت باشند.

نماینده طلاب و فضلای ملایر در مجمع نمایندگان در ادامه ضمن اشاره به روایتی، غفلت را از برجسته ترین بسترهای آسیب آفرین دانست و ابراز داشت: غفلت زاویه ها و ابعاد مختلفی دارد؛ ناظر به رویکردهای حوزوی و نقش تربیتی طلاب، غفلت‌های فردی بدون شک انعکاس و تاثیرات وسیعی دارد.

حجت الاسلام زهره وندی در بخش پایانی سخنان خود در تبیین حدیثی از امام موسی کاظم علیه السلام فرو بردن خشم را یکی از لقمه های حلال فراگیر برای همه انسان ها دانست و اظهار داشت: عدم نظارت دقیق و درست مهمترین مشکل کشور است که در بسترهای مختلف ظهور و بروز پیدا می‌کند؛ خارج شدن مدیریت حراست ادارات از زیر نظر دولت، یکی از راهبردها و راهکارهایی است که می تواند تاثیرات بسزایی را در مقابله و مواجهه با فساد اداری حاکم بر کشور داشته باشد.

حجت الاسلام زینالی، نماینده طلاب و فضلای خوی در مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم، نیز در بخشی دیگری از این نشست، ضمن تسلیت ایام سوگواری امام موسی بن جعفر علیه السلام، گزارشی از اوضاع منطقه زلزله زده خوی ارائه نمود و اظهار داشت: شهرستان خوی از مهرماه بارها شاهد زمین لرزه بوده، در این چندماه بالغ بر 550 زلزله و پس لرزه ثبت شده است؛ این مهم بحران روحی و روانی زاید الوصفی را در منطقه ایجاد نموده است.

وی به ظرفیت گروه‌های جهادی طلاب شهرستان خوی اشاره و با بیان این که دولت با همه ارکان و ادارات به میدان عمل آمده، خدمات رسانی ارزشمندی را رقم زده است، اظهار داشت: متاسفانه در برخی از مواقع شاهد سوء مدیریتی ها و یا ناهماهنگی هایی در ارائه خدمات بودیم که با همکاری امام حمعه محترم شهرستان برطرف گردید.

نماینده طلاب شهرستان خوی در مجمع نمایندگان با اشاره به این که تا این لحظه برای 1500 خانه شهرستان خوی دستور تخریب صادر شده است، اظهار داشت: در بستر زلزله شایعات بی‌شماری برای شکل دهی به بحران‌های قومی شکل می‌گیرد؛ هم اکنون طلاب در فرایند خدمت رسانی و تبیین نقش آفرینی وصف ناپذیری را رقم زده‌اند.

حجت الاسلام زینالی حضور دوشادوش دانشجویان، طلاب، هیئات مذهبی و اقشار مختلف مردم در مسیر خدمت رسانی را از زیبایی های تجلی همدلی مومنانه توصیف کرد و ابراز داشت: حضور هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در شهرستان خوی و بازدید ایشان از مناطق زلزله زده، پشتوانه دلگرمی برای تمام طلاب به ویژه گروه های جهادی منطقه بود.

در نخستین مجمع عمومی نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب چه گذشت؟

ارسال نظرات