۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۷۲۹۷۶۶
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

رسانه‌ها باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای مردم بیان کنند

رسانه‌ها باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای مردم بیان کنند
حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری گفت: نباید یک‌جانبه به موضوعات نگاه کرد باید در رسانه هم نقدها و نواقص را گفت هم دستاوردهای انقلاب اسلامی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، امروز، در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه استان که در مصلا امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: برخی از رسانه‌ها فقط نواقص و کاستی‌های موجود در جامعه را می‌بینند.

وی افزود: رسانه‌ها نباید فقط نیمه‌خالی لیوان را ببینند و یک‌جانبه به قاضی بروند آن‌ها باید افزون بر اینکه چالش‌ها، کاستی‌ها و نواقص را بیان می‌کنند، دستاوردهای نظام اسلامی را هم برای مردم بیان و تبیین کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری با تبریک بعثت حضرت محمد (ص)، اضافه کرد: بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص) نقطه عطفی در تاریخ اسلام است و تغییرات بسیاری در دنیای بشر به وجود آمد.

وی ادامه داد: از فضایل این روز هر چه بگوییم کم است باید منبری‌ها و کسانی که تریبون دارند از ظرفیت این منبرها استفاده کرده و از فضایل روز مبعث سخن بگویند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری تصریح کرد: آنچه ما امروز داریم از برکت اسلام و پیامبر گرامی اسلام (ص) است؛ چراکه با آمدن پیامبر اکرم (ص) جهل و خرافه‌پرستی، نژادپرستی، تعصب و این‌گونه موارد از بین رفت.

وی خاطرنشان کرد: با آمدن حضرت محمد (ص) به‌عنوان آخرین پیامبر اسلام انسان و به‌ویژه زنان دارای ارج‌وقرب شدند؛ چراکه در دوره جاهلیت اعراب هیچ ارزشی برای زنان قائل نبودند و دختران را هم زنده‌به‌گور می‌کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری افزود: مسؤولان باید از پیامبر اکرم (ص) الگو بگیرند و در تمام‌کارهای خود سیره و روش این بزرگوار را سرلوحه اعمال و رفتار خود قرار دهند تا بتوانند به این طریق خدمتی صادقانه و خالصانه نسبت به جامعه داشته باشند.

وی اضافه کرد: یک مسؤول به دلیل اینکه مسؤول مردم و کارمندانش است افزون بر انجام کارها و خدماتی که بر عهده‌اش قرارگرفته است در حوزه معنوی هم مسؤول است و باید الگوی زیرمجموعه خود باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: تذکر نسبت به هر اشتباهی از شیوه‌های ‌پیامبر است و مسؤولین باید در این خصوص پیشرو بوده و دغدغه داشته باشند و هرجایی لازم شد به خود و به زیرمجموعه خود تذکر بدهند که البته تذکر به خود باید در اولویت قرار بگیرد تا در مقابل وجدان خود شرمنده نباشد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات