۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۷۳۱۴۵۴
رئیس ستاد احیای زکات اصفهان تأکید کرد؛

لزوم گره گشایی از کار مومنین نیازمند از طریق کمک‌های مردمی

لزوم گره گشایی از کار مومنین نیازمند از طریق کمک‌های مردمی
اصفهان – حجت الاسلام رنجبر به لزوم گره گشایی از کار مومنین نیازمند از طریق کمک‌های مردمی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام غلامحسین رنجبر پیش از ظهر امروز در سومین جلسه شورای زکات شهرستان کاشان که در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه کاشان برگزار شد، گفت: شهرستان کاشان با صبغه فرهنگی و دینی از ظرفیت‌های اقتصادی و تفکرات اقتصادی پویا و فعالی برخوردار است که می‌تواند در پرداخت زکات مستحبی و محرومیت زدایی نقش مهمی داشته باشد.

وی افزود: شهرستان کاشان با این ظرفیت بالا می‌تواند به عنوان یک شهرستان بدون فقیر و نیازمند الگویی تمام عیار برای شهرستان‌های کشور باشد و این امر شدنی است.

به گفته وی شهرستان کاشان با برخورداری از ۱۳۰ مؤسسه خیریه رسمی و دارای مجوز فعالیت و تعداد زیادی خیریه محلی و خانوادگی می‌تواند نقش مهمی برای معرفی کاشان به عنوان شهرستان بدون فقیر و نیازمند داشته باشد.

رئیس ستاد احیای زکات استان اصفهان به لزوم گره گشایی از کار مومنین نیازمند از طریق کمک‌های مردمی اشاره کرد و برساماندهی مؤسسات خیریه شهرستان تأکید کرد و ابراز داشت: کمک‌های پراکنده باید به گونه‌ای ساماندهی شود که بتواند گره از کار همه محرومان و نیازمندان جامعه باز کند.

به گفته وی عدم ساماندهی خیریه‌ها سبب شده است تا برخی افراد نیازمند از چندین مؤسسه خیریه کمک بگیرند و برخی دیگر از هیچ مؤسسه خیریه‌ای کمک دریافت نکند.

حجت الاسلام رنجبر با بیان اینکه شورای زکات شهرستان کاشان می‌تواند متولی ساماندهی خیریه شهرستان باشد، اظهار داشت: ساماندهی کمک‌های موجود از سوی شورای زکات شهرستان سبب خواهد شد کمک‌ها هرز نرود تا شهرستان کاشان به عنوان شهرستان بدون فقیر و نیازمند معرفی شود.

به گفته وی براساس آمار ارائه شده تنها ۵ درصد از کل جمعیت شهرستان کاشان تحت پوشش نهاد‌های حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی کاشان هستند که این امر بیانگر وضعیت خوب اقتصادی مردم کاشان نسبت به شهرستان‌هایی است که ۴۰ درصد جمعیت شان تحت پوشش نهاد‌های حمایتی است.

رئیس ستاد احیای زکات استان اصفهان گفت: مردم خیر کاشان توان حمایت از ۵ درصد جمعیت محروم و نیازمند این شهرستان را دارند تا کاشان را به عنوان شهرستان بدون فقیر در کشور معرفی و الگوی دیگر شهرستان‌ها باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز در مرحله‌ای قرار داریم که در حال نزدیک شدن به زمان ظهور هستیم، افزود: یکی از الزمات زمان ظهور کمک با رغبت به هم نوع برای محقق شدن مدینه فاضله قبل از ظهور است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات