۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۷۳۲۸۵۷
امام جمعه موقت کاشان:

تقوا، عامل سلامت جامعه است

تقوا، عامل سلامت جامعه است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار از تقوا به عنوان عامل سلامت جامعه نام برد و گفت: تقوا سبب سلامت افراد، خانواده، جامعه و اقتصاد می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار دوشنبه شب در جلسه یادبود امام راحل و شهدای پایگاه ملامحسن فیض کاشانی و تفسیر آیه ۵۱ سوره مبارکه مومنون هیات مهتدون کاشان، گفت: تقوا دارای آثار و دستاورد و برکات زیادی است.

وی افزود: یکی از مسائل مهم در رابطه با تقوا، آثار تقوا است و تقوا گوهری بسیار نورانی و با برکت و گرانبها است و بزرگترین برکت و دستاورد تقوا در آخرت است، از این رو خداوند در آخرت به انسان‌های بی تقوا پاداش نمی‌دهد.

امام جمعه موقت کاشان به برخی آثار تقوا در دنیا اشاره کرد و گفت: تقوا سبب سلامت افراد، خانواده، جامعه و اقتصاد می شود.

وی از ایمان به عنوان نخستین و مهمترین سرمایه انسان نام برد و با اشاره اینکه حفظ این سرمایه مهم در گرو داشتن تقوا است، افزود: انسان اگر تقوا نداشته به مرور ایمان خود را نیز از دست خواهد داد.

حجت الاسلام اسلامی تبار همچنین تنها راه حفظ ایمان و تقویت ایمان را داشتن تقوای واقعی دانست و افزود: گناه تقوا را نیست و نابود می‌کند، اما تقوا سبب حفظ ایمان انسان است.

وی ادامه داد: جان یکی از سرمایه‌های انسان است و انسان با تقوا هیچگاه متعرض جان مردم نمی‌شود و یکی از عوامل مهم حفظ سرمایه جان انسان، تقوای واقعی است.

امام جمعه موقت کاشان همچنین از مال و ثروت به عنوان یکی دیگر از سرمایه‌های انسان نام برد و افزود: تقوا سبب حفظ مال مردم است و انسان با تقوا هیچگاه به مال مردم تعرض نمی‌کند.

حجت الاسلام اسلامی تبار تقوا را عامل سلامت جامعه دانست و گفت: انسان با تقوا حریم اموال مردم را حفظ می‌کند و معترض مال مردم نخواهد شد، از این رو اگر تقوا در جامعه‌ای حاکم باشد چنین جامعه‌ای سالم است.

وی یکی از اعتبارات و سرمایه‌های انسان را آبرو دانست و با بیان اینکه اسلام روی آبروی مردم حساب ویژه‌ای باز کرده است افزود: انسان با تقوا از هر عملی که آبروی مردم را در معرض خطر قرار دهد پرهیز می‌کند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات