۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۷۳۳۹۸۲
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

نباید اختلاف نظر شیعه و سنی به بهانه ای برای دخالت بیگانگان تبدیل شود

نباید اختلاف نظر شیعه و سنی به بهانه ای برای دخالت بیگانگان تبدیل شود
کرمانشاه ـ ماموستا مرادی گفت: شیعه و سنی از یک اصل هستند و نباید اختلاف نظر این دو مذهب اسلامی به بهانه ای برای دخالت بیگانگان تبدیل شود.

ماموستا ملاعبدالرحمن مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، اظهار داشت: امروز همه به خوبی می دانیم که وحدت رمز بقای جهان اسلام است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه افزود: بنابراین همه مسلمانان باید عواملی که وحدت شکن هستند را به خوبی بشناسند و با آنها مقابله کنند.

این عالم اهل سنت افزود: بی شک هر کسی که از اختلافات بین شیعه و سنی دم می زند نه تنها مسلمان نیست، بلکه خواسته یا ناخواسته مهره سرویس‌های جاسوسی بیگانه و دشمنان اسلام است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه عنوان کرد: اولین تلاش و کار پیامبر اکرم (ص) ایجاد وحدت در جامعه بود و در عمل این حضرت موفق شدند که انسجام مسلمین را عملی کنند و همین خود عاملی برای گسترش اسلام در جهان شد.

ماموستا مرادی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: تنها عامل بقای جهان اسلام وحدت است و اگر خدایی نکرده وحدت ما از بین برود، دیگر اسلامی باقی نخواهد ماند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه خاطرنشان کرد: بسیاری از عوامل و کشورهای بیگانه به دنبال از بین بردن وحدت کنونی جهان اسلام به ویژه در کشورمان هستند.

وی تصریح کرد: شیعه و سنی از یک اصل هستند و نباید اختلاف نظر این دو مذهب اسلامی به بهانه ای برای دخالت بیگانگان تبدیل شود.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: نباید به خود اجازه دهیم که به مقدسات و اعتقادات مذاهب اسلامی توهینی وارد شود زیرا این کار خود زمینه ای برای خوشحالی دشمنان مسلمین است.

این عالم اهل سنت ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفری که سال ۸۸ به استان کردستان داشتند به صورت سریع بیان فرمودند که هر گونه توهین به مقدسات اهل سنت حرام است لذا باید این کلام وحدت بخش ایشان را نصب العین خود قرار دهیم./1400/

ارسال نظرات