۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۷۳۴۶۷۷
همزمان با دهه کرامت؛

بیش از ۱۶۰ عنوان برنامه محوری در خراسان شمالی برگزار می‌شود

بیش از ۱۶۰ عنوان برنامه محوری در خراسان شمالی برگزار می‌شود
حجت‌الاسلام پاکدامن از برگزاری بیش از ۱۶۰ عنوان برنامه محوری هم‌زمان با دهه کرامت در خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حبیب‌الله پاکدامن، دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی، با محوریت تشریح ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت و جشنواره «مدهامتان»، گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های پیش‌بینی‌شده ویژه ایام ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و میلاد باسعادت امام رضا (ع) ارائه کرد و اظهار داشت: خراسان شمالی با بیش از ۱۶۰ عنوان برنامه محوری، به استقبال دهه کرامت می‌رود

وی با اشاره به اهمیت ایام دهه کرامت به‌ویژه میلاد حضرت معصومه(س) و روز ملی دختران، افزود: با توجه به هجمه‌های بسیار دشمنان و شرایط حساس کنونی باید برنامه‌های گرامیداشت این روزبه شکل ویژه‌ای برگزار شود.

حجت‌الاسلام پاکدامن اضافه کرد: یکی از برنامه‌های اصلی در این روز برگزاری جشن روز دختر با عنوان دختر ایران در بجنورد و همچنین تکریم و معرفی دختران نمونه و موفق هر شهرستان در زمینه‌های گوناگون علمی، فرهنگی، هنری در صداوسیما است.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این ایام برگزاری جشنواره هنر دخت در شهرستان اسفراین، برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان و اجرای برنامه‌های «شمس الشموس» شامل آذین مساجد، تقدیر از دختران شهدا و برپایی جشن‌های دهه کرامت و پویش خدمت کریمانه است.

حجت‌الاسلام پاکدامن با اشاره به اهداف این برنامه‌ها، تصریح کرد: این جشن‌ها و برنامه‌ها باهدف جریان سازی تبلیغی، امیدآفرینی و ایجاد نشاط و وحدت در میان دختران برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های اصلی ستاد دهه کرامت جشن محوری دهه کرامت و تجمع عمومی و اجرای همگانی سرود سلام فرمانده با حضور ابوذر روحی خواننده این سرود در بجنورد است.

حجت‌الاسلام پاکدامن افزود: استقبال و میزبانی از 5 نفر از خدام بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج (ع) از چهارم تا دهم خردادماه توسط اهالی مسجد از دیگر برنامه‌های محوری ستاد بزرگداشت دهه کرامت است.

دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت خراسان شمالی در انتها با اشاره به برگزاری جشن‌های ویژه میلاد امام رضا علیه‌السلام در مساجد مزین به نام آن امام همام، گفت: هم‌زمان با شب میلاد امام رضا (ع) در هر شهرستان به‌صورت محوری یک مسجد میزبان این جشن می‌شود.

گفتنی است، دهه کرامت از 31 اردیبهشت‌ماه و اولین روز از ماه ذی‌القعده که مصادف با میلاد کریمه اهل‌بیت علیهم‌السلام حضرت معصومه سلام‌الله علیها آغاز و تا 10 خرداد و مصادف با 11 ذی‌القعده، سالروز ولادت نور بی‌پایان طوس، حضرت امام رضا علیه‌السلام ادامه دارد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات