۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۷۳۵۰۲۳
در گفت‌وگو با رسا تشریح شد؛

جزئیات نشست جهاد تربیتی مدیران مدارس علمیه کرمان با حضور معاون تهذیب حوزه

جزئیات نشست جهاد تربیتی مدیران مدارس علمیه کرمان با حضور معاون تهذیب حوزه
استاد عالم زاده نوری در نشست جهاد تربیتی مدیران مدارس علمیه کرمان شرکت کرد و به ارائه برنامه های خود و ساحت های تهذیبی حوزه پرداخت.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نشست جهاد تربیتی مدیران مدارس علمیه استان کرمان از روز چهارشنبه در سیرجان آغاز به کار کرد.

این نشست که تا روز جمعه 5 خرداد ادامه داشته با استقبال مدیران مواجه شده و 21 تن از مدیران مدارس علمیه استان در آن حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری معاونت تهذیب حوزه های علمیه کشور در این نشست گفت: زیر مجموعه مدیریت حوزه علمیه قم 500 مدرسه علمیه است که 60 هزار طلبه را در مقاطع مختلف تحصیلی تحت پوشش دارد و 25 مدرسه در استان کرمان هست.

وی افزود: دانش افزایی مدیران مدارس علمیه در طول خدمت مورد توجه هست و دراین همایش نیز موضوعات تربیتی، مدیریتی برای تربیت طلاب جوان مورد بحث خواهد بود؛ مسائل صنفی طلبگی نیزمورد تجزیه تحلیل و آموزش قرار می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده با بیان اینکه تربیت عالمان ربانی و کارآمد و نقش آفرین از رسالت حوزه های علمیه است، تصریح کرد: امروز هم بار سنگینی بر دوش مدیران حوزه های علمیه است که در این جلسات استانی یادآوری و مورد آموزش قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه تا کنون 90 دوره جهاد تربیتی در استان های مختلف و در هر دوره 2 تا 3 روزه برگزار شده، تأکید کرد: باید عنوان کرد طلبگی شغل نیست و یک مأموریت است، که فهم، تبلیغ و اجرای دین از جمله وظایف آن بوده و طلاب هم نقش تعلیم و هم نقش تربیت را برعهده دارند که لازمه آن فهم آموزه‌های موجود دین و فهم زوایای پنهان آن است.

معاون تهذیب حوزه های علمیه برگزاری این دوره ها را در رسیدن به اهداف مدیریتی حوزه های علمیه، مؤثر دانست.

حجت الاسلام احمد مؤمنی معاون تهذیب حوزه علمیه کرمان در خصوص برگزاری همایش مدیران مدارس به خبرنگار رسا، گفت: این همایش از روز چهارشنبه آغاز شده و در روز اول تبیین برنامه و ساحت های تربیت و نظریه فراساحتی تربیت توسط معاون تهذیب حوزه های علمیه ارائه شد.

وی ادامه داد: در ادامه جلسه نیز برنامه های دارالقرآن تشریح و سپس 4 کارگروه متشکل از مدیران برای بحث در خصوص رسالت اجتماعی طلبه تشکیل شد که پس از اتمام مباحثات خود نتایج را در یک جمع عمومی ارائه می کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه کرمان با اشاره به برگزاری این همایش در سیرجان جهت انتقال تجربه مدیران مدارس علمیه و تمرکز زدایی از کرمان، اظهار داشت: روز پایانی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری موضوع طلبه و مشکل ضعف اخلاقی به همراه راهکارها ارائه خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: نشست های جهاد تربیتی از زمان معاونت حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی پایه ریزی شده و امروز هفتمین دوره آن در سیرجان در حال برگزاری است.

ارسال نظرات