۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۷۳۵۴۲۲
رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قم:

مراسم طلایه داران ساخت صحن حضرت عقیله بنی هاشم برگزار می شود

مراسم طلایه داران ساخت صحن حضرت عقیله بنی هاشم برگزار می شود
رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قم از برگزاری مراسم جمع آوری هدایا و نذورات برای تکمیل صحن حضرت عقیله بنی هاشم(س) در مسجد جمکران خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قم، نشست خبری ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قم پیش از ظهر امروز 10 خرداد ماه در دفتر این ستاد برگزار شد.

 در این نشست، جناب آقای حافظی رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قم ضمن تبریک ایام دهه کرامت و سالروز میلاد امام رضا (علیه السلام) با اشاره به تکمیل هفتادو پنج درصدی صحن حضرت عقیله بنی هاشم به عنوان یکی از صحن ها حرم امام حسین (علیه السلام)، از برگزاری مراسم  ویژه ای با عنوان «طلایه داران ساخت صحن حضرت عقلیه بنی هاشم(ع)» برای جمع آوری نذورات و هدایای تکمیل این صحن مقدس خبر داد و افزود: با توجه به اینکه ساخت  صحن حضرت زینب(س) به یکی از پرکار ترین مراحل ساخت یعنی  نازک کاری و تأسیسات رسیده، برای تسریع در اتمام این طرح، مراسمی برای جمع آوری هدایا و نذورات روز جمعه 12 خرداد ماه رأس ساعت 17 در صحن اصلی مسجد مقدس جمکران برگزار می شود.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قم، با بیان اینکه این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام حسین عابدی معاون فرهنگی مسجد جمکران و اجرای سید مهدی تحویلدار برگزار می شود، از عموم مردم و خیرین برای شرکت در این مراسم معنوی و پر برکت دعوت کرد.

وی ساخت صحن حضرت عقیله بنی هاشم به دست ایرانیان را عنایت ویژه ابا عبدالله حسین(ع) دانست و افزود: کمک های که برای ساخت عتبات عالیات جمع آوری شده، تماما صرف خرید ملزومات ساخت این مراکز مقدس می شود و ستاد سعی کرده تمام نیاز های عملیات های ساخت را از داخل کشور خریداری کند تا موجب رونق تولید صنعت کشورمان شود.

آقای حافظی از به کارگیری حدود 6 میلیون نفر ساعت و حدود 600 نفر ایرانی برای ساخت صحن حضرت عقیله بنی هاشم(ع)  خبر داد و در ادامه اظهار داشت: فاز اول طرح ساخت صحن، از سال 94 شروع شده در صورت بهره برداری از این صحن فضای حرم امام حسین(ع) حدود 14 برابر بزرگ تر می شود. مساحت این صحن حدود 5 هکتار و زیربنای آن 168000 متر مربع خواهد بود.

وی در تبیین موقعیت مکانی این صحن و اهمیت خاص معنوی و تاریخی آن گفت: این صحن در ضلع جنوب غربی حرم از باب القبله و تل زینبیه تا خیمه گاه است، همان موقعیتی که امام حسین(ع) و بسیاری از یارانشان در آنجا به شهادت نائل آمده اند. با توجه به اهمیت تاریخی و قداست این مکان، سعی شده معماری به گونه ای باشد که هم خدمات خوبی به زائران ارائه کند و هم تداعی کننده رشادت های اهل بیت(ع) باشد، از این روی دکتر خان محمدی استاد دانشگاه علم و صنعت طرح را با استفاده از فناوری های روز به پیش می برد.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قم، از بهره برداری تل زینبیه، قسمتی از صحن عقیله بنی هاشم در اربعین امسال خبر داد و بیان داشت: برای کربلا، طرح جامع توسعه حرم امام حسین و حضرت عباس(علیهم السلام) ترسیم شده، که در این طرح فضای بین الحرمین، صحن های امام حسین(ع)، امام زمان(عج) و عقیله بنی هاشم با مساحتی حدود 38 هکتار  برای ساخت در نظر گرفته شده است.

مردم شریف و دوستدار اهل بیت(ع) می توانند برای کمک به ساخت عتبات عالیات، خصوصا صحن حضرت عقیله بنی هاشم(ع) با حضور در مراسم روز جمعه و تقدیم هدایا و نذورات به مسئولان جمع آوری و یا از طریق شماره کارت 6273817010115354 به نام ستاد عتبات عالیات، کمک های خودشان را به دست خادمان خود برسانند.

ارسال نظرات