۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۷۳۵۷۴۳
نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد؛

لزوم تشدید نظارت میدانی برقیمت‌های بازار

لزوم تشدید نظارت میدانی برقیمت‌های بازار
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی بر لزوم تشدید نظارت میدانی دقیق برقیمت‌های بازار تأکید کرد و گفت: با افرادی که نماد گران فروشی هستند به شدت برخورد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی صبح امروز در بازدید و دیدار با کارکنان اداره صمت شهرستان کاشان به انتظارات رهبر معظم انقلاب در بخش صنعت اشاره کرد و گفت: رشد مستمر صادرات کالا نیاز به برنامه ریزی است.

وی برهمکاری و تقویت بین مراکز صنعتی و علمی و پژوهشی تأکید کرد و با بیان اینکه قدرت تحقیق در آن‌ها باید تقویت شود، افزود: یکی از سیاست‌های کلان، رشد مستمر صادرات است که این امر نیازمند چندین مؤلفه است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب سیاست‌های کلی نظام در ابعاد مختلف را برای تمامی دستگاه‌های اجرایی مکتوب و برای بررسی ابلاغ کرده است، یادآور شد: بعد از بررسی از سوی کارشناسان دستگاه‌ها و بررسی نظرات، سیاست‌های کلی نظام از جمله در صنعت توسط ایشان ابلاغ شد.

وی به انتظارات رهبر معظم انقلاب از بخش صنعت اشاره کرد و با بیان اینکه یکی از سیاست‌های کلان، رشد مستمر صادرات است اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران کشوری است که باید با کمک هم و با هماهنگی و با نگاه کلان کار‌ها را به پیش برد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی رشد مستمر صادرات را در گرو ارتقاء کیفیت، تلاش برای شناسایی بازار‌های جدید و حمایت موثر مقرراتی و حمایت موثر مالی توسط بانک‌ها دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب بار‌ها اعلام کردند، اطراف کشور ایران یک بازار ششصد میلیونی برای صادرات کالا وجود دارد.

وی همچنین از کاشان به عنوان قطب فرش کشور نام برد و با اشاره به اینکه صنایع دستی به ویژه فرش به عنوان زیر مجموعه اداره صمت نقش مهمی در صادرات دارد، افزود: همانگونه که غرب برای عروسک باربی برند سازی کرد ما نیز برای صنعت فرش باید برند سازی کنیم و این برند در نماد‌های فرهنگی ما بروز و ظهور داشته باشد.

به گفته وی شهرستان کاشان پهلوانی همچون شهید طوقانی را دارد که در ده سالگی قهرمان ملی بازی‌های زورخانه‌ای شد، اما معرفی نشده است وشناخته شده نیست.

نماینده ولی فقیه در کاشان تشکل‌های تخصصی را در سیاست‌های کلان اقتصاد کشور تصمیم ساز دانست و اظهار داشت: برای افزایش سهم صنعت در تولید داخلی باید تلاش کرد، چرا که برای رسیدن به سهم صنعت نیازمند ارتقا جایگاه کار و کارگرو تولیدکننده است.

وی به لزوم رفع موانع سد راه تولید کنندگان و تکریم تولید کننده برای تسهیل درمجوزات و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و دانش محور تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به برخی دلائل گرانی از جمله حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی و جنگ اوکراین اشاره کرد و افزود: با وجود مصوب شدن قیمت کالاها، اما هنوز چند نرخی در بازار کاشان مشهود است و نارضایتی مردم بالا است.

وی یادآور شد: اگر همانگونه که ادعا می‌کنید تنوع محصولات، عدم قیمت گذاری در بعضی کالاها، تنوع کیفیت ها، تنوع ارزی، و کرایه‌های بالا سبب تفاوت قیمت‌ها است، اگر قیمتی کالایی دور از ذهن باشد مردم باید چکار کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان به لزوم برگزاری جلسات مشترک بارزسان و تعزیرات اشاره کرد و بر تشدید نظارت میدانی دقیق برقیمت‌های بازار تأکید کرد و افزود: با افرادی که نماد گران فروشی و بازارساز هستند به شدت برخورد شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات