۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۷۳۷۱۵۹
آیت الله رضا زاده مطرح کرد؛

برگزاری مدرسه تابستانی طلاب، عامل رونق دروس حوزوی در حرم مطهر رضوی

برگزاری مدرسه تابستانی طلاب، عامل رونق دروس حوزوی در حرم مطهر رضوی
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، برگزاری مدرسه تابستانی طلاب را عامل رونق دروس حوزوی در حرم مطهر رضوی دانست.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، آیت الله رجبعلی رضا زاده در دیدار اعضای کار گروه مدرسه تابستانی طلاب که تابستان امسال با همکاری حوزه علمیه خراسان و آستان قدس رضوی در حرم مطهر رضوی برگزار می شود، با اشاره به تدریس مرحوم آیت‌الله سید محمدهادی میلانی در دوران حیات‌شان در شبستان‌های مسجد گوهرشاد حرم مطهر امام رضا(ع) و حضور پرشور طلاب در این دروس، اظهار کرد: تدریس عالمانی همچون مرحوم آیت الله میلانی در مدارس علمیه حرم مطهر رضوی در دوران گذشته باعث رونق علمی حوزه شده بود.

وی ادامه داد: امروزه از حضور افرادی نظیر مرحوم آیت ا... میلانی محروم هستیم اما امیدواریم با اجرای صحیح و مداوم طرح مدرسه تابستانه «دارالعلم» همچون گذشته شاهد بازگشت رونق به حوزه‌های علمیه این بارگاه نورانی باشیم.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان این اعتکاف علمی را ایده ارزشمندی برای بهره‌گیری علمی از حضور اساتید برجسته حوزه‌های علمیه سراسر کشور ویژه طلاب و رونق بخشی به مرکزیت حوزه‌ علمیه خراسان در حرم مطهر رضوی دانست و گفت: امروزه مسئله اجتهاد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است از همین رو توصیه می‌کنم که اساتید در بخشی از این اعتکاف علمی به تدریس درس خارج فقه اجتهاد بپردازند.

ارسال نظرات