۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۸
کد خبر: ۷۳۷۲۵۱
نماینده ولی فقیه در کاشان:

عوامل کاهش آمار ازدواج در جامعه/ موانع مسیر ازدواج رفع شود

عوامل کاهش آمار ازدواج در جامعه/ موانع مسیر ازدواج رفع شود
اصفهان – حجت الاسلام و المسلمین حسینی گفت: جوانان می‌توانند غل و زنجیر‌های سد راه ازدواج را از پیش رو بردارند و به مسابقه تجمل گرایی در ازدواج‌ها خاتمه دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی شنبه شب در دیدار با سردفتران ازدواج و طلاق شهرستان کاشان، فعالیت آن‌ها را مهم دانست و با بیان اینکه خداوند بر پیوند‌های مقدس در قرآن تاکید کرده است، گفت: وظیفه ما تحکیم پیوند‌ها است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه ما تحکیم پیوند بین والدین، پیوند بین امت و امام و پیوند بین زن و شوهر است، افزود: شیطان در مقابل این خواسته و اراده الهی مقاومت و مقابله می‌کند تا مانع پیوند‌ها شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان اولویت نخست در شرح وظایف را اجرای احکام الهی دانست و اظهار داشت: بدترین حالت این است که احکام الهی از شرح وظایف ما نقض شود، از این رو باید نسبت اجرای احکام الهی حساس و جدی بود.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال در قرآن بر پیوند‌های مقدس تاکید کرده است، اظهار داشت: شما نقطه مقابل شیطان هستید، چرا که شما پیوند می‌زنید، اما شیطان برای گسست پیوند‌ها تلاش می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تاخیر در سن ازدواج و غل و زنجیر‌های سد راه ازدواج جوانان را از جمله عوامل کاهش آمار ازدواج در جامعه دانست و گفت: مهریه سنگین، جهیزیه سنگین و مجالس عروسی سنگین از جمله عوامل مهم کاهش آمار ازدواج در جامعه است.

به گفته وی جوانان می‌توانند غل و زنجیر‌های سد راه ازدواج را از پیش رو بردارند و به مسابقه تجمل گرایی در ازدواج‌ها خاتمه دهند و پیوندی که پایه و اساس آن سادگی و آسانی و قداست باشد را انتخاب و ترویج کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان برگزاری ازدواج‌های آسان را نیازمند اراده قوی دانست و تأکید کرد: جوانان می‌توانند پیوند خود را به سنت نبوی و سنت علوی گره بزنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه با انتقاد از فعالیت برخی مراکز عقد و جشن و عروسی رسمی که در آن خطبه عقد انجام نمی‌شود و اختلاط بین محرم و نامحرم رایج است و احکام الهی زیر پا گذاشته می‌شود، گفت: در این مراکز در خطبه عقد منسک، منهاج و سنت نبوی  اجرا نمی‌شود و در کنار عقد شرعی، عقد آریایی هم اجرا می‌شود.

وی با تأکید بر بازرسی و نظارت و رسیدگی به فعالیت این مراکز، اظهار داشت: این در نگرش و دیدگاه کلی، همان تهاجم شیطان است.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: در رابطه با تخلفات ذکر شده، دستگاه‌های ذی ربط ملزم به برخورد قانونی هستند و یقین داریم قوانین و احکام اسلام همانند سخت گیری در مباحث طلاق بر اساس حکمت است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات