۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۷۳۷۳۶۴

پیام تسلیت حوزه علمیه و جامعه روحانیت لرستان در پی درگذشت حجت الاسلام طاهری

پیام تسلیت حوزه علمیه و جامعه روحانیت لرستان در پی درگذشت حجت الاسلام طاهری
حوزه علمیه لرستان در پی ارتحال روحانی سرشناس لرستانی حجت الاسلام والمسلمین سید شکرالله طاهری پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا در لرستان، در پیام مدیریت حوزه علمیه و جامعه روحانیت مبارز استان لرستان، در پی ارتحال روحانی مجاهد و سرشناس لرستانی حجت الاسلام والمسلمین حاج سید شکرالله طاهری، آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

«انا لله و انا الیه راجعون»

ارتحال ملکوتی سید جلیل القدر، عالم ربانی، اسوه تقوا، تواضع و اخلاق حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید شکرالله طاهری «رضوان الله تعالیٰ علیه» که عمر پر برکت اش را در تبلیغ و تدریس و ترویج مکتب اسلام و انقلاب سپری نمودند، موجب اندوه فراوان گردید.

به راستی که صفات متقین در ایشان جلوه گر بود، چرا که زندگی او مصداق این فراز خطبه مولای متقیان علی علیه السلام بود: فَمِنْ عَلَامَةِ أَحَدِهِمْ أَنَّکَ تَرَی لَهُ قُوَّةً فِی دِینٍ وَ حَزْماً فِی لِینٍ وَ إِیمَاناً فِی یَقِینٍ وَ حِرْصاً فِی عِلْمٍ وَ عِلْماً فِی حِلْمٍ وَ قَصْداً فِی غِنًی وَ خُشُوعاً فِی عِبَادَةٍ وَ تَجَمُّلًا فِی فَاقَةٍ وَ صَبْراً فِی شِدَّةٍ وَ طَلَباً فِی حَلَالٍ وَ نَشَاطاً فِی هُدًی وَ تَحَرُّجاً عَنْ طَمَعٍ»؛ و از نشانه های یکی از پرهیزکاران این است که او را اینگونه می‎بینی: در دینداری نیرومند، نرمخو و دور اندیش ، دارای ایمانی پر از یقین، حریص در کسب دانش، با داشتن علم بردبار. در توانگری میانه‎رو، در عبادت فروتن، در تهیدستی آراسته، در سختی ها بردبار، در جستجوی کسب حلال، در راه هدایت شادمان و پرهیز کننده از طمع ورزی، می باشد.

ویژگی هایی مثل پرهیز گاری، اخلاق پسندیده، ساده زیستی، عدم توجه به مادیات و ظواهر دنیا، مردم گرایی دینی و همواره یار و پشتیبان انقلاب بودن ، ایشان را به الگوی این روزها برای عموم مردم، خصوصا طلاب حوزه علمیه کرده است.

حوزه علمیه استان لرستان فقدان این عالم ربانی و ملکوتی را به محضر حضرت ولی عصر(عج) ، مقام معظم رهبری (دامت برکاته)، جامعه روحانیت، اساتید، طلاب حوزه های علمیه و عموم مردم، خصوصا به بیت مکرم آن مرحوم تسلیت عرض می نماییم. از خداوند متعال خاضعانه می خواهیم که بهترین ها را در کنار اجداد مطهرش به ایشان مبذول فرماید.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات