۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۷۳۹۸۰۳

گزارشی از دوره توانمندسازی مبلغان با محوریت سواد رسانه ای

گزارشی از دوره توانمندسازی مبلغان با محوریت سواد رسانه ای
کرمانشاه ـ دوره توانمندسازی مبلغین با محوریت سواد رسانه‌ای در مدرسه علمیه خواهران سنقر‌ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، سید محمد تقی موسوی فر، استاد حوزه و دانشگاه و دبیر میز سبک زندگی اسلامی دفتر تبلیعات اسلامی حوزه علمیه قم در دوره توانمندسازی مبلغان با محوریت سواد رسانه‌ای، اظهار داشت: سواد رسانه‌ای یک نوع درک متکی بر مهارت است که می‌توان بر اساس آن انواع رسانه‌ها را از یکدیگر تشخیص داد و انواع تولیدات رسانه‌ای را از یکدیگر تفکیک و شناسایی کرد.

موسوی فر ادامه داد: همچنین سواد رسانه‌ای آمیزه‌ای از تکنیک‌های بهره‌وری مؤثر از رسانه‌ها و کسب بینش و درک برای تشخیص رسانه‌ها از یکدیگر است.

وی افزود: سواد رسانه‌ای (Media Literacy) مجموعه‌ای از مهارت‌های قابل یادگیری است که به توانایی دسترسی، تجزیه و تحلیل و ایجاد انواع پیام‌های رسانه‌ای اشاره دارد و یک مهارت ضروری در دنیای امروزی به شمار می‌رود. برای حرکت در محیط رسانه‌ای پیچیده امروز باید قادر به درک بهتر پیام‌های رسانه‌ای باشیم.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: سواد رسانه مبانی زیادی‌ دارد از جمله‌ هویت، معنا، انیمیشن، بازی... هویت دیجیتال مقدمه ۸ مهارت که کودک و نوجوان باید آن را بدانند راهکار نظم و کنترل‌گری و مخاطراتی مزاحمت‌های سایبری اعتیاد به فناوری و تکنولوژی و مطالب خشن و ترسناک و غیراخلاقی افراط گرایی و کلاهبرداری و سرقت اطلاعات می‌باشد.

وی ضمن اشاره به آسیب‌های اعتیاد بازی مانند روان شناختی، تأثیرات اجتماعی علایم جسمی، اختلال رفتاری عنوان کرد: مزایای بازی دیجیتال تقویت و اخلاق ساختن ذهن انسان‌های آزادی و ابتکار عمل جهت افزایش استقلال و عزت نفس و امکان تکرار و جبران اشتباهات جهت افزایش اعتماد به نفس و تمرین فضاسازی و مکان یابی و تلاش‌های متعدد برای پیداکردن راه حل و استفاده از ابزار و اقلام مختلف جهت ساختن پدیده و مواجهه با چالش‌ها و ایجاد محیط آموزشی به همراه القا حس رضایت در مخاطب و کسب مهارت جهت فعالیت در زمینه کار وخلاقیت و تکنولوژیک نوین و افزایش سرعت یادگیری تطابق پذیری و سرعت حل مسئله و کاهش احساس زمان مدورهای فیزیکی با استفاده از غوطه ور‌سازی می‌باشد.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: در دستورالعمل اجرایی برای مصرف در بازی کودک و نوجوانان باید کمک به پیدا کردن بازی و رده بندی براساس سن و بازی و جنسیت در بازی مکان و زمان بازی و نظارت غیر مستقیم و رفتار‌های جایگزین و همراهی با بازیکن و کارهای بازی و مقدار بازی هم در زیر سه سال ممنوع و زیر هجده سال حداکثر روزانه دو ساعت و حداقل دو وعده، نیم ساعت وبالای هجده سال ممنوعیت ندارد.

وی در پایان افزود: زمان بازی ابتدای صبح به دلیل زمان یادگیری ممنوع و در آخر شب هم به موجب اختلال خواب ممنوع می‌باشد./1400/

ارسال نظرات