۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۷۴۸۹۵۱
به همت خادمیاران رضوی و خیران؛

مرکز جامع خدمات فرهنگی و اجتماعی رضوی آران و بیدگل احداث می‌شود

مرکز جامع خدمات فرهنگی و اجتماعی رضوی آران و بیدگل احداث می‌شود
اصفهان – شهردار آران و بیدگل از آغاز عملیات اجرایی ساخت مرکز جامع خدمات فرهنگی و اجتماعی رضوی همزمان با روزمیلاد فاطمه زهرا(س) خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، محسن صانعی شهردار آران و بیدگل پیش از ظهر امروز در آیین آغاز عملیات اجرایی مرکز جامع خدمات فرهنگی و اجتماعی رضوی آران و بیدگل گفت: ایده ساخت مرکز جامع خدمات فرهنگی و اجتماعی رضوی آران و بیدگل و اجرای طرح به‌نام امام رضا (ع) از سوی دفتر خدمت رضوی این شهرستان برای ارائه یک بسته کامل از خدمات زیر پرچم امام رضا(ع) شکل گرفت و با هم‌اندیشی، هم افزایی و تعامل با فرمانداری و شهرداری نسخه عملیاتی آن برای اجرا نهایی شد.

وی با اشاره به اینکه اجرای بخشی از این طرح جامع و بسته خدمات آن در قالب چایخانه رضوی با اقتباس از چایخانه در حرم حضرت و برخی شهرستان‌ها از جمله کاشان رقم خورده است، افزود: این مرکز با وسعت پنج هزار متر و برای مرحله اول در قالب ساخت چایخانه، حسینیه و آسایشگاه رضوی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، اجرای طرح مرکز جامع خدمات فرهنگی و اجتماعی رضوی آران و بیدگل در مرحله اول با هزینه‌ای حدود۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است که مساعدت و همکاری و حمایت مجموعه خیران آران و بیدگل و تمامی شهروندان حتی با کمک‌های غیر کلان برای ساخت این مرکز کاربردی و تاثیرگذار را به عنوان یک ضرورت فرهنگی مذهبی شهرستان می‌طلبد.

شهردار آران و بیدگل با بیان اینکه ساخت مرکز جامع خدمات فرهنگی و اجتماعی رضوی آران و بیدگل و ارائه خدمات آن در قالب امضای تفاهم‌نامه با بنیاد کرامت رضوی انجام خواهد شد، اظهار امیدواری کرد: این مرکز بتواند با اجرای مجموعه فعالیت‌های فرهنگی مذهبی پُر خیر و برکت و اثرگذارش برای مردم منطقه، استان و حتی کشور مایه فخر، مباهات و الگوبرداری شود.

صانعی با بیان اینکه مساعدت مادی و معنوی هر فردی در پیشبرد اجرای مرکز جامع خدمات فرهنگی و اجتماعی رضوی آران و بیدگل معامله با خداوند و امام رضا (ع) است افزود: کمک‌های خیران و مردمی برای اجرای این طرح جامع باقیات الصالحات و یادگار ماندگار آن‌ها تا قیامت با واریز مستمر پاداش معنوی در کارنامه اعمالشان خواهد بود.

وی همچنین همکاری و هم‌افزایی تمامی مجموعه‌های فرهنگی مذهبی و اهالی رسانه را در اجرای طرح‌های مرکز جامع خدمات رضوی آران و بیدگل را خواستار و یادآور شد: تلاش‌های کمی و کیفی خالصانه، صادقانه و عاشقانه خادمیاران رضوی در این شهرستان که با تعداد محدود شروع شد و اکنون در مدت کوتاهی پس از سه سال با سیر صعودی در اجرای این طرح عظیم علاوه بر فعالیت‌های بسیار شاخص آن‌ها در حوزه محرومیت زدایی و گره‌گشایی از نیازمندان و افراد آبرودار از تامین جهیزیه، تعلیم و تربیت، فرزندآوری و فرزندپروری، سیسمونی و رضایت طلبکاران مالی با حفظ شأن و منزلت کرامت انسانی احسان جویان به ثمر نشسته قابل تقدیر، ارج‌گذاری و ستودنی است.

به گفته وی مرکز دفتر خدمت رضوی آران و بیدگل در هم‌افزایی و تعامل با شهرداری و سایر نهاد‌های مرتبط در اجرای طرح مرکز جامع خدمات فرهنگی و اجتماعی رضوی این شهرستان قصد دارد علاوه بر خدمت مردم‌پسند چایخانه ارائه خدمات جوان‌پسند با محتوا‌های فرهنگی و محوریت امام مهربانی‌ها را نیز به نسل امروزی ارائه کند.

این یاور رضوی رسمی آستان قدس رضوی، استفاده از ظرفیت ارزشمند، سازنده، تاثیرگذار و افتخارآمیز رضوی با همکاری همگان تاکید و تصریح کرد: هیچ محوریت و جامعیتی بالاتر، پاک‌تر و ناب‌تر از امام رضا (ع) وجود ندارد که بتوان طرح‌های فرهنگی بصیرت و معرفت افزایی را در زیر مجموعه آن اجرا کرد تا مجموعه خدمات فرهنگی شهرستان در قالب طرح جامع رضوی عملیاتی شود.

وی با تاکید بر وجود دو ثقل ارزشمند و به یادگار گذاشته شده‌ی قرآن و اهل‌بیت (ع) از سوی رسول خدا برای بشریت اظهار داشت: محوری بالاتر از حضرات معصومین به‌ویژه امام رضا (ع)، ولی نعمت ما ایرانیان نداریم که فعالیت‌های خودمان از جمله حوزه فرهنگی را به آن متصل کنیم.

به گفته وی عزم و اراده منطقه‌ای و شهرستانی طرح جامع رضوی آران و بیدگل امکان استقرار چایخانه و قابلیت اجرای آن در شهرها، مناطق و نواحی تابعه شهرستان را نیز دارد.

آیین آغاز عملیات اجرایی مرکز جامع خدمات فرهنگی و اجتماعی رضوی آران و بیدگل امروز جنب فرهنگ سرای شهروند با حضور فرماندار، شهردار، مسئولان و سایر مدیران شهری و خادمیاران و یاوران رضوی برگزار شد.

لازم به ذکر است، دفتر خدمت رضوی در آران و بیدگل «شهر نمونه امام رضایی» دارای ۱۶۹ خادمیار رسمی رضوی (۱۰۶ نفر زن و ۶۳ نفر مرد)، ۲۹ یاور رسمی رضوی در ۱۱ کانون عمومی مستقر در ۱۱ منطقه شهرستان و هم‌جوار با مراکز خیریه، فرهنگی و مذهبی و سه کانون تخصصی فعال تعلیم و تربیت، بانوان و خانواده، خبر و فضای مجازی است که فعالیت رسمی خود را از دهه کرامت سال ۱۴۰۰ با ۳۶ خادمیار آغاز کرد. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات