۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳
کد خبر: ۷۵۰۰۵۴

سومین همایش رزمندگان ادوات یگان‌های رزم خراسان برگزار شد

سومین همایش رزمندگان ادوات یگان‌های رزم خراسان برگزار شد
سومین همایش رزمندگان ادوات یگان‌های رزم خراسان بزرگ با میزبانی گردان منحنی زن‌ صف و همکاری گردان‌های مستقیم زن نازعات و ضد زره رعد از تیپ الحدید لشکر پنج نصر برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، سومین همایش رزمندگان ادوات یگان‌های رزم خراسان بزرگ با میزبانی گردان منحنی زن‌ صف و همکاری گردان‌های مستقیم زن نازعات و ضد زره رعد از تیپ الحدید لشکر پنج نصر برگزار شد.
 
در این همایش و دورهمی گلچینی از ۱۵ هزار نیروی ادواتی یگان‌های رزم خراسان بزرگ در دوران دفاع مقدس، بعد از سال ها دوری از همدیگر (که بعضی از این دوری ها به بیش از ۳۵ سال می رسید) با یکدیگر دیدار و تجدید دیدار کردند!
 
این همایش که با مدیریت ستاد بزرگداشت شهدای ادوات خراسان بزرگ شکل گرفت با استقبال پرشور رزمندگان ادواتی هشت سال دفاع مقدس از استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، و حتی رزمندگانی از استان های گلستان و مازندران که در سال های دفاع مقدس به دلیل تقسیمات کشوری سپاه ، ذیل لشکرها و تیپ های رزمی خراسان بزرگ فعالیت می کردند، قرار گرفت بنحوی که به دلیل محدودیت مکان، مجبور به انتخاب و دعوت از کسانی که در مراحل شناسایی و پایش اطلاعات حاضر و پاسخ دادند شدند.
 
۳۵ سال دوری بعضی از دوستان از یکدیگر ودیدار یاران و همرزمانی که گذر زمان و عدم وجود ارتباطات در آن دوران، باعث فراق و دوری شان شده، باعث شده بود که در سالن ورودی عده زیادی از رزمندگان از مجریان مراسم سراغ دوستان و همرزمان خود را می گرفتند و بعضا که با خبر شهادت یا فوت آن دوست خود مواجه می شدند با اشک و غم به سالن هدایت می شدند.
 
برای شهدا چه کردیم !؟
 
این مراسم قسمتی از ۷۰برنامه عملیاتی سندچشم انداز مدون شده در کمیته علمی ستاد بزرگداشت شهدای ادوات که بیش از سه سال قبل فعالیت خود را شروع کرده و اقدام به تهیه چشم انداز بلند مدت جهت جمع آوری اطلاعات نیروهای ادواتی و با اولویت  شهدای ادوات خراسان بزرگ می باشد.
 
ستاد، ذیل برنامه های خود برنامه های عملیاتی یک ساله را تا افق ۱۴۰۵ تدارک دیده که در اختیار مجریان ستاد بزرگداشت (کمیته های  جمع آوری، علمی ، ادبیات، مجازی، فرهنگی اجتماعی، طرح و برنامه) و  سه گردان منحنی زن ، مستقیم زن کالیبر و ضد زره  جهت اجرا  قرار داده است. 
 
به لطف الهی تاکنون قسمت هایی از چند برنامه نظیر جمع آوری و ثبت و ضبط قسمتی از آمار نیروها و شهدا انجام شده است، ضبط خاطرات و تهیه مستند، ساماندهی و الصاق برچسب مخصوص شهدای ادواتی در بهشت رضا(ع) و خواجه ربیع، چاپ کتاب راجع به شهدای شاخص و فرماندهان ادوات، چاپ کتاب معرفی ادوات در قالب داستان  مختص کودک و نوجوان انجام دیوارنگاره  ادوات و فرماندهان شهید ادوات در چهارراه لشکر مشهد، برگزاری منظم و بدون تعطیلی مجالس انس و الفت با محوریت هیئت شهدای ادوات و دیدار و سرکشی از خانواده شهدای ادوات و جانبازان مشهد مقدس و سفر و دیدار با جانبازان و رزمندگان خراسان شمالی (شهرهای بجنورد و اسفراین ) و نیشابور  انجام شده است و در آینده بحول و قوه الهی و کمک معنوی شهدا و رزمندگان ادواتی هشت سال دفاع مقدس انجام خواهد شد.
 
همایش  بعد از تلاوت قرآن، پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و صلوات خاصه با خیر مقدم سردار حاج اکبر نجاتی رئیس ستاد بزرگداشت شهدای ادوات خراسان و بیان مطالبی درخصوص تاریخچه ادوات و ستاد بزرگداشت شهدای ادوات و لزوم جمع آوری خاطرات، نوشته‌ها، اسناد و مدارک رزمندگان ادوات و به خصوص شهدا ی ادواتی آغاز شد.
 
بعد از سخنان سردار نجاتی آقای دکتر فردوسی‌پور دیپلمات ارشد وزارت امور خارجه به تشریح سیاست‌های نظام در رابطه با کشورهای متخاصم بخصوص آمریکا ، اروپا و اسرائیل در رابطه با غزه و موارد مرتبط با  نحوه حمایت و پشتیبانی از مبارزان فلسطینی بصورت سخت و نرم پرداخت.
 
در ادامه سردار امیری دبیر طرح و برنامه ستاد بزرگداشت شهدای ادوات به تشریح برنامه ها و چشم انداز ستاد در افق ۱۴۰۵ پرداخت.
 
این همایش پس از تنفس چند دقیقه ای  با میزگرد بیان خاطرات توسط تعدادی از فرماندهان گرامی ادوات  یگان‌های رزم خراسان بزرگ شامل جناب مهدی میرزایی از گردان نازعات، جناب آقای حسین رجب‌زاده، جناب مجتبی غفور پور جناب برات مرواریدی وجناب ازغندی از گردان صف به عنوان میزبانان جلسه و جناب احیا محمد امیری از تیپ ذوالفقار لشکر ویژه شهدا و جناب محمد میرزایی از لشکر ۲۱ امام رضا (ع) ادامه پیدا کرد./933/
جواد رستمی
ارسال نظرات