۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۷۵۰۰۵۵
مشهد، مرجع اجرای طرح‎ بزرگداشت ولادت امام جواد در کشور؛

اجرای ۹ ویژه‌برنامه در روز ولادت فرزند امام رئوف در مشهد مقدس

اجرای ۹ ویژه‌برنامه در روز ولادت فرزند امام رئوف در مشهد مقدس
۱۰ رجب امسال، سه طرح ملی در دستورکار ستاد مردمی بزرگداشت ولادت امام جواد(ع) در مشهد قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، دوشنبه دوم بهمن ماه 1402 سالروز ولادت امام جواد(ع) است و اگرچه جهان تشیع خود را برای جشن‌های این روز فرخنده آماده می‌کند اما بیش از همه، مشهدی ‎ها آماده هستند تا سالروز ولادت فرزند امام رئوف(ع) را تکریم کنند. بر همین اساس نشست خبری اعلام ویژه‌برنامه‌های ولادت امام جواد(ع) با عنوان امام جوان، امام جهاد تبیین برگزار و به سرفصل این برنامه‌ها اشاره شد.

بنا بر اعلام مهدی رجب پور دبیر ستاد مردمی ولادت امام جواد(ع)، بیش از 9 عنوان برنامه برای این روز عزیز در نظر گرفته شده که همه آن‌ها با محوریت مردم اجرا خواهد شد. وی افزود: در طرح گلباران نور مقرر شده تا در شب تولد امام جواد(ع)، از ساعت 18 تا پایان مراسم جشن، مسیر میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی گلباران شود. به‌موازات این، برپایی ایستگاه‌های فرهنگی، ماشین‌نویسی و نورافشانی با شعار واحد یا جواد ابن‌الرضا(ع)، تجلیل از خادم الجوادهای باسابقه، طبخ 9 پرس غذا در خانه هر ایرانی با توزیع میان همسایگان، اقوام و نیازمندان و هم‌چنین اجرای مسابقه آذین‌بندی منازل، مساجد، دانشگاه‌ها، کارخانجات، ادارات و مدارس به مناسبت 10 و 13 رجب، نیمه شعبان و دهه فجر نیز در دستورکار است.

به گفته وی، در جریان رویکردهای فرهنگی این ستاد مقرر شده تا سلسله نشست‎های تخصصی علمی و ادبی با موضوع رابطه امام زمان(عج) و امام جواد(ع) برگزار شود و هم‌چنین کارگاه‌های تولید آثار هنری با موضوع مولود کعبه امام علی(ع)، مولود بابرکت امام جواد(ع) و مولود منتظر امام مهدی(عج) نیز برپا خواهد بود.

رجب پور تصریح کرد: به‌موازات تشویق زوج‎های جوان و والدین برای نام‌گذاری فرزندان تازه متولدشده خود به نام‌های مبارک علی، حیدر، جواد، محمدجواد، مهدی و حجت در قالب طرح ملی پسران آسمانی، یکی از شناخته‌شده‌ترین طرح‌های فرهنگی و پویش‌های مردمی این ستاد با عنوان طرح سلام بر امام(ع)، امسال نیز در دستورکار خواهد بود. طرحی که یکی از مشتقات آن، چهارشنبه‎های امام رضایی است که اکنون در دنیا شناخته شده و قرائت زیارت امین ا... در این روزها را نهادینه کرده است.

دبیر ستاد مردمی ولادت امام جواد(ع) هم‌چنین تأکید کرد که تا به امروز بیش از 530 زندانی در قالب اجرای طرح‌های مختلف به نام بابرکت فرزند امام رئوف(ع) از زندان مشهد آزاد شده‌اند و در کنار برنامه‎هایی که اعلام شد، طرح‌های فرهنگی آزادسازی زندانیان نیازمند، حمایت از کودکان کار و بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل نیز دنبال خواهد شد./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات