۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۷۵۰۲۶۵
نماینده ولی فقیه در لرستان مطرح کرد؛

انتخابات، جلوه ای از حاکمیت و اراده مردم

انتخابات، جلوه ای از حاکمیت و اراده مردم
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اهمیت انتخابات، گفت: انتخابات تزریق خون تازه ای به کالبد نظام است و جلوه ای از حاکمیت و اراده مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در اجتماع نیروهای مومن و انقلابی با محوریت حماسه حضور حداکثری، با بیان اینکه انقلاب از زمان مشروطه تا مبارزات شهید مدرس، وقایع سال ۱۳۳۲ و نهضت ۱۵ خرداد تا ۲۲ بهمن برای این بود که مجلسی شکل بگیرد که عصاره فضائل ملت باشد و منافع ملت سرلوحه کارهایشان باشد، گفت: در نظام جمهوری اسلامی از ۲۲ بهمن به بعد به خواست مردم توجه شد و اراده و عزم مردم حاکمیت پیدا کرد و نظامی شکل گرفت که پایه آن بر دوش مردم استوار شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی به اهمیت انتخابات اشاره کرد و افزود: انتخابات اساس مردم سالاری است.

وی با بیان اینکه اگر انتخابات نباشد دیکتاتوری و استبداد شکل می گیرد، عنوان کرد: انتخابات جلوه ای از حاکمیت و اراده مردم است و رابطه مردم با حاکمیت را انتخابات مشخص می کند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی ادامه داد: انتخابات برای رفع مشکلات به جامعه تزریق امید می کند و تزریق خون تازه ای به کالبد نظام وارد می سازد.

نماینده ولی فقیه در لرستان یادآور شد: انتخابات بر سرمایه اجتماعی نظام می افزاید، سبب اقتدار ملی می شود و اقتدار ملی امنیت را به وجود می آورد.

وی عالی ترین جلوه مشارکت در انتخابات را امنیت آور و امنیت ساز خواند و گفت: در انتخاب نمایندگان مجلس باید به ویژگی هایی همچون تقوا، ولایتمداری، دشمن ستیزی، فتنه ستیز بودن، صداقت، بصیر و آگاه بودن، مدیر و مدبر بودن، شجاع و با تدبیر بودن توجه شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تاکید بر ضرورت ایجاد زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات خاطرنشان کرد: باید از قومیت گرایی و ایجاد دو قطبی دوری شود.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات