۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۷۵۰۶۴۶
گزارشی از روند برگزاری آزمون استادی سطح یک حوزه علمیه قم؛

از شرکت ۲ هزار نفر در آزمون استادی تا برگزاری امتحان به صورت فصلی

از شرکت ۲ هزار نفر در آزمون استادی تا برگزاری امتحان به صورت فصلی
آزمون استادی سطح یک حوزه علمیه قم در مسجد امام حسن عسکری (ع) برگزار شد و به گفته مسئولان این آزمون بیش از ۲ هزار نفر در این آزمون شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آزمون استادی سطح یک حوزه علمیه قم در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد و به گفته مسئولان این آزمون بیش از 2 هزار نفر در این آزمون شرکت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان، معاون آموزش حوزه علمیه قم در حاشیه برگزاری این آزمون در گفت‌وگویی از استقبال بالای طلاب برای شرکت در آزمون استادی خبر داد و مطرح کرد که اگرچه امروز با تعداد بالایی از طلاب مواجه هستیم که درخواست استادی دارند ولی شرایط برای تدریس آن‌ها مهیا نیست.

وی می گوید: در این آزمون برای تدریس پایه اول تا سوم، هزار و ۹۰۰ نفر ثبت نام داشتند که شامل هزار و ۸۰۰ نفر برای درس مغنی، هزار و ۴۵۰ نفر برای درس جواهر و هزار و ۵۰ نفر برای درس منطق است.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان با بیان اینکه برخی افراد تقاضای تدریس در دو یا سه درس را داشته‎‌اند، گفت: برای پایه‌های ۴، ۵ و ۶ نیز در مجموع ۴۰۰ نفر ثبت نام داشتند که شامل ۳۵۰ نفر برای درس شرح لمعه، ۳۲۵ نفر برای درس اصول و ۳۱۵ نفر برای درس عقاید است.

وی در تشریح روند جذب اساتید بعد از آزمون توضیح داد: پس از آزمون کتبی افرادی که نمره قبولی را اخذ کنند، به مرور برای مصاحبه علمی شفاهی تدریس دعوت می‌شوند و در این مصاحبه‌ها نیز دو استاد علمی و یک استاد مهارتی حضور دارد و شرکت کنندگان پس از قبولی در آزمون شفاهی، مجوز تدریس می‌گیرند.

معاون آموزش حوزه علمیه قم با بیان اینکه این آزمون مطابق با درخواست‌ها به صورت فصلی برگزار می‌شود، مطرح کرد: متقاضیان برای شرکت در آزمون استادی پایه‌های اول تا سوم باید پایه ۶ را گذرانده و برای آزمون استادی پایه های 4، 5 و ۶ باید پایه ۱۰ را گذرانده باشند.

وی همچنین در بخشی از صحبت های خود اشاره ای هم به انتخابات پیش رو داشت و با بیان اینکه آزمون اصلی امسال، انتخابات است، حضور حداکثری در انتخابات را مایه نقش بر آب شدن نقشه های دشمنان دانست و تأکید کرد که باید انتخابات پرشوری داشته باشیم، زیرا این مهم به عظمت انقلاب خواهد افزود.

ارسال نظرات