۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۷۵۳۸۳۳
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری تاکید کرد؛

شعار سال رهبری حکایت از بلوغ بخش مردمی دارد/ روز قدس؛ زلزله سیاسی علیه صهیونیست ها

شعار سال رهبری حکایت از بلوغ بخش مردمی دارد/ روز قدس؛ زلزله سیاسی علیه صهیونیست ها
امام جمعه موقت تهران روز قدس را زلزله سیاسی علیه صهیونیست ها برشمرد و گفت: روز قدس امسال باید به زلزله سیاسی علیه حیوان‌های انسان نمای صهیونیست و حامیان کثیف و پلید آنها تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه فلسفه اصلی ماه رمضان، دستیابی مؤمنان به تقوا است، گفت: ورع یکی از ارکان اصلی تقوا است و جلوه ویژه ورع در زندگی انسان‌های مؤمن و متقی، مراقبت درباره حریم مردم و فاصله گرفتن از ظلم در حق دیگران است. اگر ورع رعایت نشود، همه حسنات فرد از بین می‌رود و اگر در جامعه رعایت نشود، جامعه حسنات خود را از دست می‌دهد.

وی بنیان و پایه مسؤولیت اجتماعی را رعایت حق مردم و نگه داشتن حرمت آنها دانست و ابراز کرد: ماه رمضان نقش ویژه‌ای در تصعید و پرورش در مسئولیت اجتماعی دارد و انسان مومن طبعش کریم می‌شود و در پرتو ارتباط فعال با خدای متعال مثل تلاوت قران و دعا و نماز و برنامه ویژه‌ای مثل روزه، یکجا محک میخورد که آنجا عبارتست از مسئولیت اجتماعی. شما این خط تربیت را در سیره اولیای خدا و کلام خدا هم مشاهده می‌کنید. بنیان و پایه مسئولیت اجتماعی عبارت از رعایت حق مردم و نگه داشتن حرمت آنها است.

تقوا به سوی حق رفتن و درجا نزدن است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه تقوا به سوی حق رفتن و درجا نزدن است، گفت: ما با تقارن دو بهار مواجهیم؛ زمینه آینه لبخند مهر خدا به روی انسان‌هاست و زمان به بهترین ماه خدا رسیده است این تقارن خجسته را به فال نیک می‌گیریم. همه ما باید تلاش کنیم سال جدیدمان از سال قبل بهتر باشد و معنای تقوا همین است.

وی افزود: سال ۱۴۰۳ را با نماز و روزه و قرآن خیلی خوب شروع کردیم و سالی که نکوست از بهارش پیداست البته وقتی سال جدید شد، باید در همه زمینه‌ها حال ما بهتر شود و همه ما باید تلاش کنیم امروزمان از دیروزمان و فردایمان از امروزمان بهتر باشد و نیز سال جدیدمان از سال قبل در همه زمینه‌ها بهتر باشد و در واقع معنای تقوا همین است، زیرا معنای تقوا سیر به جلو داشتن و در جا نزدن است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به میلاد امام حسن مجتبی (ع) ابراز کرد: حسن مطلع امسال ولادت امام حسن مجتبی (ع) و حسن ختام امسال نیز مجدداً میلاد امام حسن (ع) است. در واقع سال ما سال میلاد سال امام حسن (ع) می‌شود که سال پرنوری خواهد بود. این نشانه و بشارت احسان، حسن خلق و خردورزی است، لذا ان‌شاءالله مجموعه‌های تبلیغی، مساجد و رسانه‌ها از این امر بیشتر بهره ببرند تا امام حسن علیه السلام را بهتر بشناسیم و بیشتر به او تاسی کنیم.

موضوع عجیب پیش روی همه امت اسلامی مسأله غزه و فلسطین است

وی با اشاره به حوادث غزه و جنایات رژیم کودک کش اسرائیل اظهار داشت: موضوع عجیب پیش روی همه امت اسلامی مسأله غزه و فلسطین است، مسؤولیت ناشی از ایمان و تربیت توحیدی همه مؤمنان را به اندیشیدن درباره فلسطین و غزه وادار می‌کند، زیرا موضوع بسیار بزرگی است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری افزود: ماه مبارک رمضان امسال یک ماه رمضان متفاوتی در این خصوص است در دعاهایی که می‌خوانیم، به یاد مردم مظلوم غزه و به یاد گرسنگی این مردم و به یاد غم‌ها و غصه‌های آنها بیفتیم که از همه طرف آنها را محاصره کرده است، مؤمنان درخواست محو این رژیم کودک کش را در دعاهای ماه رمضان دارند. 

وی با بیان اینکه محو شدن این غده سرطانی را مؤمنان خواستار هستند و این مسؤولیت اجتماعی امت اسلامی است، تصریح کرد: قیام مردم فلسطین به حق است و همه باید حمایت از این مردم مقاوم را مطالبه کنند و صرفاً دل سوختن و اشک ریختن نباید باشد، بلکه مسلمانان باید قطع شریان حیاتی این رژیم جعلی را از دولت‌های خود مطالبه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری گفت: خدای متعال را شاکر هستیم که در کشورمان، رهبر، دولت و مردممان در خط مقدم دفاع از مردم مظلوم حضور دارند و تاکنون بهترین حمایت‌ها را انجام داده و انجام خواهند داد.

روز قدس تبدیل به خواسته عمومی و جهانی شده است

وی ادامه داد: این طوفان الاقصی که در شش ماه گذشته صورت گرفت، باعث شده است که هر روز یک راهپیمایی به نفع غزه در جهان شکل بگیرد و یک روز قدس مکرری در شش ماه گذشته را تجربه کرده‌ایم و این امر تبدیل به یک خواسته عمومی و بلکه جهانی شده است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه بنیان‌گذار حرکت بزرگ روز قدس و ملت فلسطین، ملت ایران انقلاب اسلامی و امام راحل عظیم الشان ما است، یادآور شد: ما امروز باید فکر کنیم که دیگر برای مردم مظلوم و عزیز فلسطین و مردم شریف غزه چه قدمی را می‌توانیم برداریم. هر چند چشم امید به فضل و نصرت الهی و دست قدرتمند جبهه مقاومت داریم.

وی ضمن تقدیر از حزب الله لبنان، ملت غیور و قهرمان یمن و نیروهای مردمی عراق حشد الشعبی و نیز دولت محترم عراق اذعان کرد: نیروهای مقاومت نظام محاسباتی دستگاه استکبار را به هم ریختند و استکبار جهانی هیبت و هیمنه خود را از دست داده است.

امسال شاهد روز قدس متفاوتی خواهیم بود

امام جمعه موقت تهران با اشاره به روز قدس، خاطرنشان کرد: امسال شاهد روز قدس متفاوتی خواهیم بود، روز قدس امسال باید به زلزله سیاسی علیه حیوان‌های انسان نمای صهیونیست و حامیان کثیف و پلید آنها تبدیل شود.

وی ادامه داد: دشمنان فلسطین آماده باشند که ان‌شاءالله طوفان‌الاقصی دو، سه و چهار به سراغ آنها خواهد آمد و دیگر آنها را رها نخواهد کرد و ان‌شاءالله این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد تا آن روزی که نام نحس رژیم صهیونیستی از نقشه زیبای فلسطین پاک شود و ارض مبارک و قدس شریف به آزادی کامل برسد.

امام جمعه موقت تهران به پیام نوروزی و سخنرانی ابتدای سال رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر حکیم و عالیقدرمان خط سیر جامعه را مشخص کردند و سخنان ایشان هم بشارت بود و هم انذار. با الهام از سخنان ایشان چهار نکته را یادآوری می‌کنم.

مسیر ما باید به سوی آرمان‌ها تنظیم شود و قله‌ها را ببینیم

وی ادامه داد: ساختار تحلیلی رهبر انقلاب یک الگو و نمونه برای همه ما مردم و مسئولان است و آن آرمان‌خواهی واقع‌بینانه است؛ یعنی مسیر ما باید به سوی آرمان‌ها تنظیم شود و قله‌ها را ببینیم و از آن نیرو و امید بگیریم اما واقعیت‌ها یعنی ظرفیت‌ها، شیرینی‌ها و تلخی‌ها را باهم ببینیم تا بتوانیم مسیر را درست برویم. این روش باورپذیر و پیش برنده است.

وی در تشریح نکته دوم، تصریح کرد: در سخنان رهبر انقلاب، اولویت کشور همچنان اقتصاد است؛ به دلیل بیماری ساختاری و مزمن اقتصاد، تکانه‌های جهانی، هم به دلیل سوء تدبیرها و غفلت‌ها، تحریم‌های ظالمانه دشمنان اقتصاد در اولویت است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری افزود: اقتصاد به دلیل نقشی که در دین و دنیای مردم دارد بسیار جدی و حیاتی است، سال‌هاست رهبر عزیزمان اقتصاد را محور شعار سال قرار داده‌اند هر چند قدم‌های خوبی برداشته شده، اما غفلت‌ها هم کم نبوده است.

یک راه بیشتر نداریم و آن هم تولید است

خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: از نگاه رهبری که مبتنی بر آموزه‌های وحیانی، نظر صاحب‌نظران و تجربیات بین‌المللی است، ما یک راه بیشتر نداریم و آن هم تولید است. رشد تولید ملی پاسخ به فهرستی از نیازها از جمله کاهش فقر و بیکاری، بهتر شدن معیشت مردم و جایگاه کشور در جهان، تقویت صادرات، افزایش درآمد ارزی و قدرت خرید مردم است، بنابراین راهی جز رشد تولید نداریم. 

وی ادامه داد: رهبر  انقلاب امسال مطلب را فراتر بردند و جهش تولید را خواستند و برای اینکه این آرمان بزرگ اتفاق بیفتد، مشارکت مردم را خواستند که امیدواریم با همت همه محقق شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به رکن سوم پیام رهبری یعنی مشارکت مردم تصریح کرد: تکرار واژه مردم در بیانات رهبری باور قلبی است که از نگاه فقاهتی ایشان به مردم می‌آید؛ حضور مردم کیمیای اکبر در حل مشکلات کشور است و دشمن هم این موضوع را می‌داند که با حضور مردم در بخش‌های مختلف مخالفت می‌کند.

شعار سال حکایت از بلوغ مردمی دارد

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: درست است که در این موضوع مخاطب مردم هستند اما قوای سه گانه هم وظیفه اصلی را دارد. امسال سال اول برنامه هفتم توسعه است و مجلس جدید روی کار می‌آید و دولت هم در سال سوم قرار دارد که سال حساسی است. همه باید با همت و هماهنگی وارد شوند و بخش مردمی را برای کارهای بزرگ به رسمیت بشناسند؛ چراکه بخش مردمی ما به بلوغ رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه مدیران باید تفکرات‌شان را تغییر دهند، خاطرنشان کرد: مدیران باید دست از دخالت بردارند و وظیفه خود را به عنوان تسهیل‌کننده انجام دهند و بدون فوت وقت درباره نحوه مشارکت مردم مفهوم‌سازی و الگوسازی صورت گیرد همچنین باید نقشه راه جامع در این مسیر ترسیم شود و البته قاعده عدالت به عنوان قاعده عمومی حاکم بر کل این فرایند دیده شود.

اگر برای ما منافع ملی اساس باشد به کشمکش‌های صنفی و سیاسی مبتلا نمی‌شویم

حجت الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری با اشاره به چهارمین رکن از ارکان پیام رهبر انقلاب، اظهار کرد: موضوع بعدی اتحاد براساس منافع ملی است که در بیانات حضرت آقا بود، برای رسیدن به هدف‌های بزرگ راه ما فقط و فقط اتحاد است. موفقیت‌هایمان در گذشته به خاطر وحدت بوده و هر آسیبی که دیده‌ایم به خاطر تفرقه‌ها و نفرت‌پراکنی‌ها بوده است. اگر برای ما منافع ملی اساس باشد به کشمکش‌های صنفی و سیاسی مبتلا نمی‌شویم.

امام جمعه موقت تهران در پایان با بیان اینکه اختلاف افکنی در جامعه از نقشه های دشمنان است، اظهار داشت: وقتی می‌بینیم دشمن چطور از اختلافات ما خوشحال می‌شود باید با هم متحد شویم، این اتحاد است که ما را به مرحله جهاد کبیر که صیانت از ایمان و امید مردم و جامعه است می‌رساند.

ارسال نظرات