۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۷۵۸۲۲۲
حجت الاسلام هدایت:

شهادت آیت الله رئیسی، مکتب خدمت به مردم را شکوفا کرد

شهادت آیت الله رئیسی، مکتب خدمت به مردم را شکوفا کرد
استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه شهادت آیت الله رئیسی، مکتبی را که براساس آن حرکت کرد شکوفا کرد، گفت: انسان‌های که براساس مکتب زندگی می‌کنند بود و نبود آنها حسن دارد و با رفتن آنها مکتب به شدت تقویت می‌شود.

اشاره: در شرایطی که جمهوری اسلامی شهادت رئیس جمهور محبوب و خدمتگذار خود را تجربه کرد، نقش رهبر معظم انقلاب در اداره کشور به خوبی نمایان شد؛ با اینکه قانون اساسی برای بحران‌های عظیم و مشکلات جامعه تدابیر و تمهیداتی اندیشیده است؛ اما نمی‌توان از نقش بی بدیل رهبر معظم انقلاب به عنوان ضامن اصلی اجرای قانون اساسی چشم پوشی کرد؛ رهبر معظم انقلاب در این چند روز پس از شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراه به خوبی نشان دادند که ضامن بقا و استمرار انقلاب اسلامی، ولایت فقیه است و ولایت فقیه الگوی ارزشمند برای جلوگیری از هرج و مرج و مدیرت بحران‌ها است؛ در وقایع ایام گذشته رهبران جهان متحیر شدند که چگونه با مدیریت رهبر معظم انقلاب جامعه با آرامش و امنیت کامل مسیر خود را طی کرد و نقش و جایگاه بی بدیل رهبری جامعه اسلامی را به خوبی فهمیدند؛ نقش و جایگاه ولایت فقیه با هیچ منصب و جایگاهی قابل مقایسه نیست.

ازاین‌رو در رابطه با اقدامات و نقش مهم جایگاه ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب در مدیریت بحران‌ها و ایجاد امنیت و آرامش در جامعه خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، با حجت الاسلام محمدهادی هدایت استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم به گفتگو نشسته که متن آن در ذیل از نظر می‌گذرد.

رسا ـ شهید آیت الله رئیسی در تحقق فرمان امید آفرینی رهبر معظم انقلاب چه نقشی داشت و پس از شهادت ایشان مردم چه وظیفه‌ای دارند؟

کسی که براساس مکتب حرکت می‌کند و حرکات او براساس مبنای عمیق نظام اندیشه دینی است، رفتن او امید را به شدت در دل انسان‌ها افزایش می‌دهد و با رفتن او مکتب به شدت تقویت می‌شود؛ امام خمینی (ره) فرمودند رفتن آقا مصطفی از الطاف الهیه بود به دلیل اینکه مصطفی خمینی (ره) براساس مکتب انقلاب اسلامی رشد کرده بود.

انسان‌های که براساس مکتب زندگی می کنند، بود و نبود آنها حسن دارد و ثمرات و شوری که شهادت آیت الله رئیسی با حضور خود در میان مردم ایجاد کرد کاملا براساس این قاعده بود؛ ورود آیت الله رئیسی براساس ایجاد امید است، عبارتی که ایشان در یکی از جلسات خصوصی گفته بودند این بود که علت ورود به انتخابات ایجاد امید در جامعه، اصلاح دید مردم به انقلاب اسلامی و برداشتن باری از دوش رهبر معظم انقلاب است و ایشان در این راه توجه به آزار و طعنه دشمن نداشت.

اصل شهادت آیت الله رئیسی توانست مکتبی که براساس آن حرکت کرد را شکوفا کند و آمدن ایشان به ریاست جمهوری برای ایجاد امیدآفرینی در جامعه بود، در سیره ایشان امیدآفرینی موج می زد؛ اداره کشوری که از نظر اقتصادی دارای بدهی‌های زیادی بود و ۶۰۰ هزار میلیارد بدهی داشت و کشور که ماهی باید ۱۲۰ هزار بدهی پرداخت کند نیاز به انگیزه و امید فراوان دارد.

آیت الله رئیسی خزانه خالی را با بدهی فراوان تحویل گرفت و  توانست همه بدهی‌ها را پرداخت کند و کارخانه‌هایی که تعطیل شده بود را با شور و اشتیاق خاصی راه اندازی کند  و این کار‌ها و اقدامات در دل مردم ایجاد امید و شور کرد.

مردم پس از شهادت آیت الله رئیسی مکتب و اندیشه آیت الله رئیسی را باید ادامه دهند؛ گاهی خداوند متعال بر زبان شیطان حرف حقی را جاری می‌کند و خداوند متعال در قرآن از زبان شیطان نقل قول می‌کند، در آیه ۲۲ سوره ابراهیم از زبان شیطان گفته شده که وعده خداوند حق و وعده شیطان خلاف است.

یکی از کارشناسان اسرائیلی گفته بود ما از این اتفاقی که برای رئیس جمهور ایران اتفاق افتاد خوشحال هستیم، اما آن چیزی که ما را ناراحت می‌کند این است که جمهوری اسلامی دارای اندیشه و مکتبی است که اگر یکی از آنها از دنیا برود دیگران آن مکتب را ادامه می‌دهند، او در ادامه شهید سلیمانی را مثال می‌زند که براساس مکتب عمل کرد و جایگزین وی همان حرکت شهید سلیمانی را ادامه می‌دهد و همین اتفاق برای جایگزینی آیت الله رئیسی اتفاق خواهد افتاد.

نگاه ما به انتخابات آینده این است که مکتب آیت الله رئیسی ادامه پیدا خواهد کرد و امروز مطالبه مردم مدیریت مدیر تراز انقلاب اسلامی است.

رسا ـ رهبر معظم انقلاب در مقابله با جریانی که قصد ناامیدکردن مردم را پس از شهادت رئیس جمهور داشت چه راهبردی داشتند؟

رهبر معظم انقلاب شاگرد امام خمینی (ره) هستند؛ حضرت امام خمینی (ره) در وصیت نامه خود نوشتند که با رفتن یک خدمتگذار هیچ آسیبی به جریان انقلاب اسلامی وارد نخواهد شد و این جریان و مکتب ادامه پیدا خواهد کرد، این راهبرد را رهبر معظم انقلاب بیان و اجرا کردند.

ارسال نظرات