۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۷۶۱۵۶۴
امام جمعه موقت کاشان:

دولت چهاردهم جلو فساد‌هایی که دل ملت را به درد می‌آورد بگیرد

دولت چهاردهم جلو فساد‌هایی که دل ملت را به درد می‌آورد بگیرد
اصفهان- حجت الاسلام احتشام ابراز امیدواری کرد دولت چهاردهم با الگوبرداری از دولت سیزدهم بتواند برخی فساد‌ها را که گاهی در ارکان نظام دل ملت را به درد می‌آورد بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علی احتشام امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان که در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان برگزار شد، گفت: جذب نوجوانان و جوانان با اخلاق نیکو یک نوع تبلیغ و جهاد تبیین است.

وی افزود: اگر خروجی عبادات ما تواضع و فروتنی نباشد موفق نخواهیم بود و شکست خواهیم خورد، از این رو تصور اینکه مقام ما نزد خدا از بقیه مردم بالاتر است تفکر باطلی است.

امام جمعه موقت کاشان با تاکید بر لزوم بهره برداری حداکثری از ماه‌های رمضان، ذی الحججه، ایام و اعیاد، محرم و عزاداری‌ها و جشن‌های مذهبی، اظهار داشت: شور حسینی را به خوبی به نسل‌های بعد منتقل کنیم و نوجوانان و جوانان با شور حسینی در خانه و هیئات آشنا شوند.

به گفته وی در ایام محرم آهنگ‌ها و گویش‌ها حتی در خودرو‌ها تبدیل به شور حسینی می‌شود، اما هدایت امام حسین تنها به شور حسینی نیست شعور نیز دارد و به همان میزان که شعور حسینی و اشک و آه و سینه زدن و زنجیر زدن و پیاده روی اربعین به فرزندان خود منتقل می‌کنیم، شعور حسینی را هم به آنها منتقل کنیم.

امام جمعه موقت کاشان در ادامه مساجد و هیئات مذهبی کاشان را با وجود کارآمدی در شأن و منزلت دارالمومنین کاشان ندانست و افزود: هیئات مذهبی اهواز که مملواز نوجوانان و جوانان هستند الگوی خوبی برای شهر‌های کشور هستند.

به گفته وی مساجد مدیریت محور بر پایه یک طلبه دغدغه‌مند شجاع انقلابی باید در بخش نوجوانان و جوانان جذب حداکثری داشته باشد و از سنین مختلف سنی در کنار هم و با هم در مساجد فعالیت داشته باشند.

حجت الاسلام احتشام با تأکید بر اینکه هیئات مذهبی پر شور است، اما هیات موقت است و همیشگی نیست، اظهار داشت: با جذب نوجوانان و جوانان به مساجد را که دائمی و همیشگی هستند باید مساجد را پرشورکرد.

وی به لزوم تقویت مساجد با استفاده از نوجونان و جوانان تأکید کرد و افزود: دغدغه اصلی امور مساجد، اداره تبلیغات اسلامی و مدیرت حوزه علمیه، دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان باید جذب نوجوانان و جوانان به مساجد باشد و این شدنی است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی مادران در کشور و پنج قاره دنیا فرزندان شیرخوار و کوچک خود را با پیشانی بند حضرت علی اصغر به مراسم شیرخوارگان حسینی می‌بردند و آنها را با فرهنگ حسینی تربیت می‌کنند.

حجت الاسلام احتشام در ادامه با اشاره به گرایش‌های مختلف سیاسی در ایران و افزود: گروه‌های ملی مذهبی، کارگزارانی، اصلاح طلب با چندین رویکرد داخلی از جمله اصلاح طلبان مجمع روحانیون مبارز، اصلاح طبان دگراندیش و یا خواستار عبور از قانون اساسی و همچنین اصولگریان با چندین گرایش از جمله جبهه پایداری، جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین، از جمله واقعیت‌های امروز جامعه ما است.

وی یادآور شد: امام می‌فرماید، من همه شما را علیرغم اختلاف سلیقه در اصول ارزشی اسلام ناب محمدی (ص) هماهنگ می‌بینم، لذا ایستادگی عزتمندانه با رویکرد عزت، حکمت، مصلحت مقابل جنایتکاران، طاغوتیان، آمریکا و انگلیس و صهیونیست و منافقین داخلی و خارجی همچنان که تا کنون بوده است، از این به بعد نیز به قوت ادامه خواهد داشت.

امام جمعه موقت کاشان گفت: فرمانده مقتدر سپاه قدس در سفر اخیر به حمایت جمهوری اسلامی ایران از فلسطین قهرمان و ملت غزه و جبهه مقاومت سوریه و عراق و یمن و همه آزادیخواهان دنیا اشاره داشت و تأکید کرد که هیچ تغییری در سیاست جمهوری اسلامی در حمایت از جبهه مقاومت وجود ندارد.

وی ادامه داد: همه گروه و احزاب و اقشار مختلف با وجود تمامی اختلاف سلیقه‌ها بر حمایت از مستضعفین و محرومین جامعه تأکید دارند و از مسؤولان کشور می‌خواهند تا پدیده دفاع از مستضعفین و محرومین را جدی بگیرند.

حجت الاسلام احتشام ابراز امیدواری کرد در دولت چهاردهم هیچ پرونده فساد اداری با زیرساخت‌هایی که دولت سیزدهم، شهید آیت الله رئیسی آن را بنیانگذاری کرد وجود نداشته باشد و سپس گفت: سامانه‌های ایجاد شده از سوی دولت سیزدهم از جمله سامانه ملی مجوزها، خدمات عمومی، سامانه مالیات‌ها و دیگر سامانه ها به سمت و سویی سوق داده شود که نظام اداری کشور شخص محور نباشد و سامانه محور باشد.

وی افزود: امید است دولت چهاردهم با الگوبرداری از دولت سیزدهم بتواند برخی فساد‌ها را که گاهی در ارکان نظام دل ملت را به درد می‌آورد بگیرد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات