۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۷۶۱۷۱۹
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

عنصر تبیین، عامل ماندگاری و جهانی‌شدن قیام عاشورا است

عنصر تبیین، عامل ماندگاری و جهانی‌شدن قیام عاشورا است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام والمسلمین غفوری عنصر تبیین را عامل ماندگاری و جهانی‌شدن قیام عاشورا برشمرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری در دیدار با هیئت اندیشه‌ورز بسیج حقوق‌دانان کرمانشاه، با اشاره به اینکه امور حقوقی هم مثل سایر امور، علمی، فنی و تخصصی است و راهکار دارد، اظهار داشت: بخشی از کسانی که به بنده مراجعه می‌کنند و دچار تشویش خاطر هستند و به‌نوعی آرامش زندگی آنها به‌هم‌ریخته است، کسانی هستند که درگیر مسائل حقوقی و قانونی هستند. 
 
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تبیین را یکی از مسائل ریشه‌ای و اساسی خواند و گفت: قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تبیینی‌ترین انقلاب تاریخ بشر است؛ چراکه اساساً قیام حضرت با تبیین آغاز شد و تبیین‌گری در تمام مسیر ادامه داشت. 
 
امام ‌جمعه کرمانشاه عنصر تبیین را عامل ماندگاری و جهانی‌شدن قیام عاشورا برشمرد و عنوان کرد: یکی از انتقاداتی به دولت خدمت وارد بود، این بود که زبان بیان خدمات خود را نداشت؛ به این معنا که نمی‌توانست خدمات انجام شده را به‌صورتی درست و قابل‌فهم برای مردم بیان کند.
 
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین غفوری با تصریح اینکه پیوند‌زدن تبیین و عواطف و احساسات انسانی هنر قیام عاشورا است، گفت: جامعه ما، به‌ویژه اقشار محروم آن، در‌ رابطه‌ با استفاده از قانون برای حل مشکلات خود، نیازمند توجیه است و تنها راه آن تبیین است. 
 
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه ناآگاهی در رابطه ‌با مسائل حقوقی را یکی از علل زیاد ‌بودن تعداد پرونده‌های قضایی در استان کرمانشاه خواند و تصریح کرد: تعداد پرونده‌های قضایی اختلافات خانوادگی در استان حقیقتاً نگران‌کننده است و انتظار می‌رود بسیج حقوق‌دانان با اطلاع‌رسانی صحیحِ موارد قانونی و حقوقی در این حوزه، به کاهش این اختلافات کمک کند.
 
وی با تأکید بر لزوم پیشگیری از ورود به چرخه قضایی به ‌وسیلۀ ارائه آموزش‌های لازم، خاطرنشان کرد: پیگیری قانونی و قضایی موضوعاتی که با توافقات ساده قابل‌ حل است، برای طرفین آسیب‌های روحی، معنوی و مادی در پی دارد؛ چراکه افراد، خانواده‌ها و بخشی از جامعه را درگیر می‌کند./1400/
ارسال نظرات